در گفت و گوی تیتر کوتاه با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

بازارهای نوظهور گنجینه ای بزرگ برای اقتصاد و تجارت ایران

کریمی گفت: عقبه بلندمدت تاریخی و ظرفیت های بزرگ اقتصادی مشترک ایران و آفریقا می توانند بستری بسیار مناسب برای توسعه فعالیت ها و صادرات ما به حساب بیاید.

 بازارهای نوظهور گنجینه ای بزرگ برای اقتصاد و تجارت ایران

به گزارش تیتر کوتاه، قاره آفریقا با دارا بودن منابع طبیعی غنی، جمعیت رو به رشد و بازارهای نوظهور، گنجینه‌ ای از فرصت‌ های اقتصادی و تجاری را برای ایران به ارمغان می‌ آورد. این قاره پهناور با تنوع فرهنگی و اقلیمی خود، بازارهای جدیدی را برای کالاها و خدمات ایرانی می‌ گشاید و زمینه‌ های نوینی برای همکاری‌ های مشترک فراهم می‌ کند.

ایران با سابقه روابط دیرینه با آفریقا و اشتراکات فرهنگی و تاریخی با مردمان این قاره، می‌ تواند از این میراث ارزشمند برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی بهره‌ مند شود در این راستا، توسعه زیرساخت‌ های لازم از جمله ارتباطات بانکی، حمل و نقل و خطوط کشتیرانی، گامی ضروری برای استفاده حداکثری از فرصت‌ های موجود در آفریقا خواهد بود.

خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت این موضوع گفتگویی را با علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس و همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد: 

زمینه های مشترک همکاری ایران و آفریقا 

علی اکبر کریمی در این گفتگو بیان داشت: قاره آفریقا به لحاظ منابع طبیعی، فرصت های اقتصادی و جمعیت بسیار زیاد جزو قاره های بسیار مهم و با ظرفیت دنیا به حساب می آید. از طرفی در بسیاری از زمینه ها اقتصاد آفریقا می تواند با ظرفیت های اقتصادی کشور ما تلفیق شده و زمینه و بستر همکاری های مشترک را فراهم کند.

وی افزود: ما در زمینه های بسیاری از جمله صنعتی،  معدنی، گردشگری، کشاورزی و دام پروری، سلامت و پزشکی و مخصوصا صادرات خدمات فنی و مهندسی با این قاره ارتباط داریم. ضمن اینکه کشور ما در طول تاریخ همواره در این قاره جای پای محکمی داشته است و امروزه جمعیت های متعدد ایرانی ها در این قاره (مخصوصا شرق این قاره) ساکن هستند. بنا به این عقبه بلندمدت تاریخی و ظرفیت های بزرگ اقتصادی مشترک ایران و آفریقا می توانند بستری بسیار مناسب برای توسعه فعالیت ها و صادرات ما به حساب بیاید.

علی-اکبر-کریمی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در قاره آفریقا نیز در زمینه منابع طبیعی، مواد معدنی و حوزه کشاورزی ظرفیت های خوبی برای کشور ما (که به این موارد نیاز دارد) وجود دارد. بنابراین باید برای رسیدن به این اهداف مشترک زیرساخت های لازم در حوزه ارزی و بانکی،  حمل و نقل، ارتباطات اقتصادی و... تقویت شود تا با شناخت بهتر از ظرفیت های یکدیگر، این روابط توسعه پیدا کند.

وی در ادامه به برگزاری دومین اجلاس بین المللی  ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: این رویدادها موجب شد که بازرگانان و مقامات دولتی این قاره با ظرفیت های اقتصادی و صادراتی کشور ما آشنا شوند. برگزاری این نمایشگاه و نشست قطعا دستاوردهای بسیار خوبی برای اقتصاد و تجارت ما همراه خواهد داشت. 

شاه کلید تحقق شعار سال 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: یکی از بسترهای مهم جهش در تولید کشور امر توسعه صادرات است. صادرات، موتور محرک اقتصاد کشور است که به افزایش تولید، اشتغال و ارزآوری کمک می کند و در عین حال به توسعه روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها می انجامد.

وی در پایان تاکید کرد: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده اهمیت دادن به صادرات یکی از زمینه های بسیار مهم جهش تولید خواهد بود.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها