دیدار این فرهنگیان با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از انتخاب ۲۰ معلم نمونه کشوری خبر داد و گفت که معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری دیدار می‌کنند.

دیدار این فرهنگیان با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشستی خبری که به‌مناسبت هفته معلم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم به همه معلمان افزود: از میان ۹۸۰ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش، ۹۰۰ هزار نفر در رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه معلمان نمونه هر سال در هفته معلم انتخاب می‌شوند و امسال تلاش شده نحوه شناسایی از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و والدین، صورت بگیرد افزود: ۹۳ هزار معلم در سطح مدارس به عنوان نمونه شناسایی و ۲۳۱۷ معلم نمونه نیز در سطح مناطق معرفی شده‌اند. همچنین ۱۵۹ نفر نیز در دوره‌های تحصیلی مختلف در گروه معلم و ۱۶۰ نفر در گروه کیفیت بخشی به عنوان نمونه در بخش استانی معرفی شدند.

وی در بخش کشوری ۲۰ نفر را به عنوان معلم نمونه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر معلم و ۵ نفر در گروه‌های کیفیت بخشی یعنی مشاور، مربی تربیت بدنی و امور تربیتی، معلم نمونه هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان نمونه روز دوشنبه با رئیس‌جمهوری و یک روز دیگر با رهبر انقلاب دیدار خواهند داشت عنوان کرد: با شناسایی معلمان نمونه به دنبال تقویت خلاقیت هستیم؛ همچنین آنها را به عنوان افراد برتر در عرصه تعلیم و تربیت معرفی می‌کنیم و برای نخستین بار این افراد در کانون‌های ارزیابی در معرض بررسی قرار گرفتند.

فرهادی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، به طور میانگین هر ۸ روز یک مدرسه ساخته شد گفت: در ساخت مدارس ۳۵ درصد رشد داشته‌ایم. ۶۷۶۸ مدرسه و ۱۹۲ هنرستان ساخته شد. همچنین مشارکت خیران در بحث مدرسه‌سازی ۳۰۰ درصد افزایش داشت به طوری که ۱۱هزار میلیارد تومان مشارکت مالی داشتند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر