ساخت و ساز مسکن | بافت فرسوده
صدور سند ملک برای ساکنان بافت فرسوده
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ که در سال ۱۴۰۲ هم تمدید شد، تنها تا پایان سال ساکنان بافت فرسوده میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ادارههای راه و شهرسازی، برای صدور سند مراجعه کنند.
نوسازی و تجدیدساخت بافت فرسوده شهری از موضوعات مهم و ضروری در بسیاری از شهرهای جهان است. بافت شهری با گذر زمان، فرسوده و قدیمی میشود و عدم توجه به نوسازی آن، منجر به مشکلات گوناگونی مانند کاهش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد آسیب به محیطزیست و از بین رفتن بخش فرهنگی و تاریخی میگردد.
عباس کمالی امروز (هفدهم دیماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ که در سال ۱۴۰۲ هم تمدید شد، تنها تا پایان سال ساکنان بافت فرسوده میتوانند با مراجعه به دفاتر پیش خوان دولت و ادارههای راه و شهرسازی، برای صدور سند مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه امکان تمدید این مصوبه در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد اظهارکرد: براساس مصوباتی که قبل از سال ۹۴ اجرا شده است، تا ۲۰۰ متر به نرخ منطقهای و مازاد بر آن براساس بررسی کارشناسان ارزیابی، و اسناد آنها صادر میشود.
کمالی گفت: از اجرای قانون صدور سند تاکنون، بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل شده است که ۴ هزار و ۶۶۰ پرونده به بافت فرسوده اختصاص دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: از این شمار چهار هزار و ۲۰۰ سند بافت فرسوده درهرمزگان صادر شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان ۱۱ شهرِ دارای بافت فرسوده دارد، افزود: بیشترین بافت فرسوده در استان با ۴۳ درصد، به بندرعباس اختصاص دارد.
به گفته کمالی، در شهر بندرعباس دو هزار و ۵۰۰ فقره پرونده بافت فرسوده تشکیل شده که برای همه سند صادر شده است.
نظر شما