وزارت راه و شهرسازی | ساختمان های ناایمن تهران

نظارت بر ساختمان های نا ایمن تهران شدت گرفت

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی هزار و ۲۰۰ ساختمان نا ایمن و ارسال نتایج ارزیابی‌ها به سازمان مدیریت بحران و دادستانی تهران خبر داد.

نظارت بر ساختمان های نا ایمن تهران شدت گرفت

ساختمان‌های ناایمن در کلانشهرها یک چالش مهم برای امنیت شهروندان است. رشد سریع جمعیت در این مناطق موجب ساختمان‌های بیش از حد و ناکارآمد شده است. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش ریسک حوادث نظیر زلزله یا حریق گردد. عدم رعایت استانداردهای ساختمانی، نبود زیرساخت‌های پایدار و عایق‌های ضعیف می‌تواند عامل اصلی ساختمان‌های نا ایمن باشد. اصلاح و بهسازی این ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا جان و امنیت شهروندان مورد تضمین قرار گیرد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ارتقای تاب‌آوری شهر تهران بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، تدوین دستورالعمل فرورریزش‌ها و فروچاله‌های شهر تهران، تعیین حریم گسلی و همچنین ارزیابی ساختمان‌های ناایمن را انجام داده و اقداماتی در حال انجام دارد به تشریح اقدامات آن مرکز در خصوص ارزیابی ساختمان‌های ناایمن پرداخت.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مرکز تحقیقات در همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مدیریت بحران شهرداری تهران، ارزیابی ساختمان‌های نا ایمن را شروع کرده است.

حیدری ادامه داد: مقرر شده است تا ارزیابی ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت انجام شود که تاکنون ارزیابی یک‌هزار و ۲۰۰ ساختمان ناایمن انجام شده است و نتایج ارزیابی‌ها در چهار گروه به سازمان مدیریت بحران و دادستانی استان تهران ارائه شده است.

وی تاکید کرد: ارزیابی ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران انجام آن برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر