پلیس راه | محدودیت ترافیکی

اعلام محدودیت های ترافیکی آخر هفته / تردد کلیه وسایل نقلیه در این محورها ممنوع شد

مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های ترافیکی از امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن) تا شنبه (هفتم بهمن‌) در برخی محورهای مواصلاتی را اعلام کرد.

اعلام محدودیت های ترافیکی آخر هفته / تردد کلیه وسایل نقلیه در این محورها ممنوع شد

محدودیت‌های ترافیکی نقش مهمی در حفظ امنیت و تنظیم ترافیک شهری و جاده ای دارند. این محدودیت‌ها شامل محدودیت سرعت،  ممنوعیت ورود به مناطق مختلف برای خودروها با توجه به نوع و پلاک آن‌ها، استفاده از فضای شهری برای برپایی رویدادها و مانند آن می‌شود. این اقدامات به منظور کاهش تصادفات، آلودگی هوا، و زحمت وقوع ترافیک سنگین انجام می‌شود.

تردد موتورسیکلت (به استثنای موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی) از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه) تا روز شنبه (هفتم بهمن‌) از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه، تهران- سمنان - مشهد و برعکس ممنوع است.

برپایه این گزارش، همچنین تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و پنجم بهمن‌ماه) از مرزن‌آباد به‌سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس، تردد از ساعت ۱۵ تا ۲۴ این روزها از ابتدای پل «زنگوله» به‌سمت چالوس یک‌طرفه خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور مبنی بر محدودیت تردد از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز جمعه (۶ بهمن‌)، از ساعت ۱۴ این روز در آزادراه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروها به مقصد چالوس انجام‌ می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۵ جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به‌سمت چالوس) انسداد به‌صورت کامل بوده و از ساعت ۱۷ نیز از مرزن‌آباد به‌سمت تهران (شمال به جنوب) به‌صورت یک‌طرفه اجرا می‌شود.

از ساعت ۲۳ جمعه این طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود، همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است.

گفتنی است در صورت پرحجم بودن ترافیک در این محور، تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز شنبه (هفتم بهمن‌) از آزادراه تهران شمال به‌سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ همان روز به‌سمت کرج و تهران یک‌طرفه خواهد بود.

در محور هراز و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس‌راه، محدودیت یک‌طرفه مقطعی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۴، ۵ و ۶ بهمن‌ماه) به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس‌راه لاریجان و برعکس انجام خواهد شد.

در محور کندوان تردد انواع خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع بوده و همچنین تردد خودروهای تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد خودروهای کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۴ و ۵ بهمن) و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه (۶ و ۷ بهمن‌) از محور هراز ممنوع است.

لازم به ذکر است اجرای محدودیت‌های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها بوده و در صورتی که وضعیت ترافیک عادی باشد، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر