قیمت مسکن | ساخت مسکن | بازار مسکن

بازار مسکن همگام با نوسانات دلار / خرید خانه در پردیس رونق گرفت + جدول

برخی واسطه گران ملکی می‌گویند بازار خریدوفروش مسکن در پردیس هم اکنون شاهد افزایش تقاضا است.

بازار مسکن همگام با نوسانات دلار / خرید خانه در پردیس رونق گرفت + جدول

بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد هر کشوری است که تأثیر گسترده‌ای بر روی اقتصاد کلان و زندگی اجتماعی دارد. این بازار شامل خرید و فروش خانه‌ها، زمین‌ها و دیگر املاک مسکونی است. ارزش مسکن به عنوان یک شاخص بسیار مهم برای اقتصاد محسوب می‌شود چرا که تأثیر مستقیمی بر روی مصرف، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارد. در حالی که بازار مسکن می‌تواند افزایش ثروت مردم را تحریک کند، نوسانات قیمت‌ها ممکن است به مشکلاتی مانند بحران‌های مسکن و یا تورم منتج شوند.

شهر جدید پردیس مرکز شهرستان پردیس است که در استان تهران و در شمال‌ شرق پایتخت قرار دارد. این شهر از سمت غرب با شهر تهران، از سمت شرق با شهرستان دماوند، از سمت شمال با شمیرانات و از جنوب به شهرستان پاکدشت متصل می‌شود و در مجموع شامل ۱۱ فاز است.

 برخی واسطه گران ملکی می‌گویند بازار خریدوفروش مسکن در پردیس هم اکنون شاهد افزایش تقاضا است؛ به گفته آنها پس از دوره طولانی مدت رکود، بازار ملک همگام با نوسانات دلار از ابتدای ماه جاری دستخوش تغییر شده است.

همچنین یک مشاور ملکی می‌گوید متوسط قیمت هر مترمربع مسکن نوساز در محله ۲ واقع در فاز ۲ که به ویلا نشین معروف است ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است؛ به گفته وی، با بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد تومان می‌توان آپارتمانی با ۵۰ مترمربع زیربنا، هم‌کف و کلیدنخورده را در فاز ۹ خریداری کرد که البته مابقی آن را در قابل اقساط وام باید پرداخت.

گفتنی است، در سال گذشته واحدهای ۸۵ الی ۹۰ متری مسکن مهر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان الی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید و در ایام عید نوروز امسال، این رقم به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم رسید. به دلیل رکود، بازار مسکن پردیس در تابستان با ریزش قیمت همراه بود و واحدهای مذکور با قیمت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز پیشنهاد شد.

واحدی ۸۷ متری و ۴ سال ساخت در فاز ۱۱، با امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ در فاز ۸ نیز، آپارتمانی با ۹۸ مترمربع زیربنا و ۲ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-مسکن

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر