بانک مرکزی | ساخت مسکن | نهضت ملی مسکن

شرط کاهش ۲۰ درصدی قیمت این واحدهای مسکونی / مقایسه عملکرد متقضیان مسکن ملی و بانک ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت شاهد کاهش ۲۰ درصدی قیمت و مدت زمان ساخت واحد‌ها خواهیم بود.

شرط کاهش ۲۰ درصدی قیمت این واحدهای مسکونی / مقایسه عملکرد متقضیان مسکن ملی و بانک ها

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

در حالی که دولت در تلاش است که بتواند ظرف مدت ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را بسازد برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش قیمت تمام شده ساخت این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی دولت از طریق تخصیص اراضی رایگان و همچنین ارائه مصالح ساختمانی و صنعتی‌سازی قیمت تمام شده ساخت مسکن را طی دو سال گذشته کاهش داده است.

به گفته وی دولت سعی می‌کند زمینه را برای بهبود وضعیت ساخت‌وساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند اما این اقدام منوط به همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله بانک هاست که بتوانند تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی را به موقع پرداخت کنند.

او اظهار کرد: تا به امروز ۲۰۰ همت آورده متقاضیان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است اما آورده بانک‌ها تنها ۱۰۰ همت بوده که این آمارها نشان دهنده همکاری کم رنگ بانک هاست.

او گفت: در صورتی که دولت و بانک مرکزی بتواند زمینه را برای افزایش سرمایه بانک‌ها فراهم کند و اعتبار بانک‌های متخلف کاهش یابد زمینه برای رونق بیشتر و کاهش تا ۲۰ درصد قیمت و مدت زمان تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر