ساخت مسکن | مسکن ملی | نهضت ملی مسکن

سرعت ساخت مسکن ملی در این شهرها کند شد / وعده به بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن

معاون مسکن شهری گفت: روند پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی در برخی شهر‌ها کند بوده و زمینه‌ساز کاهش سرعت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شده است.

سرعت ساخت مسکن ملی در این شهرها کند شد / وعده به بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: درحال‌حاضر روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور اگر به سمت کندی پیش می‌رود به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی است و همین امر باعث می‌شود که سرعت اجرای پروژه‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر تسریع نشود.

وی افزود: دولت باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی لازم برای پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را توسط بانک‌ها انجام دهد و در غیر این صورت نمی‌توان امیدی داشت که ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن در کل کشور با سرعت اجرایی شود.

سهرابی اظهار کرد: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر هم روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن متناسب با همکاری بانک‌ها خواهد بود و بانک مرکزی باید این موضوع را پیگیری کند که اگر بانکی همکاری نکند اعتبارات آنها کاهش پیدا کند و اگر بانکی همراه باشد سرمایه‌های آنها افزایش پیدا کند.

او گفت: ساخت و اجرای پروژه‌ها در تمامی بخش‌ها تنها منوط به همکاری بانک‌ها و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و در نتیجه اقساط و آورده متقاضیان خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر