قیمت مسکن | بازار مسکن | قیمت خانه | رهن و اجاره خانه | مالیات خانه

پیش ‌بینی قیمت مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۳

بر اساس آمارهای منتشر شده از وضعیت کلی بازار مسکن، پیش بینی می شود به چند دلیل قیمت مسکن در سال آینده روند نزولی داشته باشد.

پیش ‌بینی قیمت مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۳

بازار مسکن یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره ملک‌ها مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و مغازه‌ها می‌شود. بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

بازار مسکن از چندین بخش تشکیل شده است که شامل خریداران، فروشندگان، مشاوران املاک، تولیدکنندگان ساختمان و متخصصان حقوقی می‌شود. این بازار طبق روند و تغییرات بازارهای دیگر، ممکن است به صورت رو به رشد یا کاهش باشد.

 طبق آمارهای منتشر شده از آخورین وضعیت بازار مسکن، احتمالا تا اواسط بهار ۱۴۰۳ مسکن جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. در ادامه به دلایل کاهش قیمت مسکن اشاره می کنیم:

نرخ تورم بالا:

نرخ ارز ثابت نگه داشته شده و در عین حال رو به بالا نشان می‌دهد که ایران همچنان تورم بالایی را تجربه می‌کند. تورم بالا می‌تواند قدرت خرید را از بین ببرد و املاک و مستغلات را برای خریدار عادی کمتر مقرون به صرفه کند و به طور بالقوه منجر به کاهش تقاضا و قیمت مسکن شود.

تحریم‌های اقتصادی:

ایران تحت تحریم‌های اقتصادی مختلفی قرار گرفته است که می‌تواند بر اقتصاد آن از جمله بخش املاک و مستغلات تأثیر بگذارد. تحریم‌ها می‌تواند منجر به کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی شود و با کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت مسکن شود.

ثبات نرخ ارز:

ثبات در نرخ ارز ممکن است نشان دهنده مداخله دولت برای تثبیت ارز باشد. در حالی که این امر می‌تواند به طور موقت از بازار مسکن حمایت کند، ممکن است در درازمدت پایدار نباشد، به خصوص اگر منجر به کاهش ذخایر خارجی شود، که در نهایت می‌تواند باعث کاهش ارزش و تاثیر منفی بر قیمت مسکن شود.

قدرت خرید مصرف‌کننده:

نرخ بالای مبادله در برابر دلار امریکا نشان‌دهنده این است که ریال ایران به‌طور قابل‌توجهی قدرت خرید کمتری دارد که می‌تواند بر توانایی مصرف‌کنندگان در خرید مسکن تأثیر بگذارد و در نتیجه تقاضا را کاهش دهد و به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

روندهای اقتصادی جهانی:

محیط اقتصاد جهانی، از جمله قیمت نفت و روابط بین‌الملل، می‌تواند بر اقتصاد ایران و بازار مسکن تأثیر بگذارد. هر گونه روند منفی اقتصاد جهانی می‌تواند اقتصاد ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و منجر به کاهش بالقوه قیمت مسکن شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    ارواه عمت با این تحلیلت این حرفها رو از کجاتون در میارید جنس از کی میگیرید

  • ناشناس

    مردم رو در حالت ماشه نگه ندارید

  • ناشناس

    مستاجر جدید خواستید بیارید از مستاجر شماره. تلفن صاحب خونه قبلی بگیرید. و به مرسید این فرد چه طور ادمی هست. همین طور که مستاجر این حق داره که بدونه صاحب خونه چه طوری هست و میره 20 تا خونه را نگاه میکنه خوب طبیعی هست که صاحب خونه هم 10 مستاجر به بینه یکدوم که ظاهر اراسته و بدون خلکوبی و با حجاب باشه را انتخواب کنه که خونه را بهش امانت اجاره بده و حتما سوابق خود مستاجر را از شماره مالک قبلی که تو قرار داد پارسال هست جویا بشه.    تو کشور انگلیس هم سایت استعلام مستاجر وجود داره مثل اسنپ و نمره دادن دانشجو به استاد صاحب خونه باید نمره به مستاجر بده اگه نمره منفی مستاجر بگیره چون سیستم سراسری هست دیگه تو کل کشور کسی بهش خونه نمیده مگر این که صاحب خونه خودش در حد مستاجر باشه این طوری دادگاه ها هم خلوت تر میشه

  • محمود

    مسکن در شهرک های اقماری تهران مثل پردیس ،
    فردیس، اندیشه، شهریار ،ورامین شهر قدس و رباط کریم و اطراف تهران آنقدربرای فروش زیاد شده که تا ۵۰ درصد قیمت سال قبل هم به فروش نمی رسد تمام قرائن و شواهد نشان‌دهنده اینست که حد اقل تا سال ۱۴۰۵ قیمت مسکن نه تنها افزایش نخواهد داشت بلکه به دلیل عدم قدرت خرید مردم کاهشی هم خواهد بود .

  • حمیدرضا

    😁😁😁😁😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😁😁😁🤣🤣

  • هادی

    ندیده مطمین بودم نظر کارشناسان واقتصاد دانان زیر این کارشناسی نمیاری .مردم مسکنو بفروشن دو دستی بزارن دههههن بانک اره اینو میخوای

  • 122

    پیش بینی مسکن بهترین جوک 1403

  • رضا رضافر

    انشالله به امید خدا سال1403
    همه بی پول بشن قدرت خرید خونه نداشته باشن
    خونه ارزونتر بشه خیلی ارزون بشه

  • ناشناس

    به معنی دقیق کلمه غلط اضافی کردی یارو / این چند سالهاخیر قیمت کدام جنس یا وسیله بالا رفت دوباره اومدپایین که مسکن دومیش باشه

  • علی پاکی

    عزیزم وقتی ۴۰ درصد حقوق کارگران را اصافه مشود حتما مسکن هم گران میشود ۲ من را یاد وزیر راه سابق می اندازد که مسکن ۲ برابر شد گفت خانه نخرید حبابه حالا ۲۵ برابر شده

  • محسن

    صدرصد افزایشی تاریخ45ساله ثابت کرده

  • رضا

    هرچی شما بگید برعکس میشه یا راست نمیگید یا چیزی نمی‌فهمید

  • محمد

    زندگیم با دوتا بچه پاشیدواز بین رفت .خونمو فروختم که باهاش کار کنم قیمت دلار بالا رفت پولم هیچ شد .که حالا بخام همون خونه رابخرم ۵ میلیارد شده.وقتی سوادشا ندارید به اقتصاد ور میرین .باعث پاشیده شدن زندگی مردم بیچاره میشید .چون حرفاتون بااعمالتون نمیخونه .خوداقایون خونه های انچنانی وحقوق های انچنانی .ولی ما بلطف شان بی خانمان .تواین وضعیت بچه های من چه گناهی دارن که حقشون لگدمال شد.دست بردارید ازاین کارها.هزاران مثل من.

  • محمد

    مردم اگر باهم همدلی نکنن .امریکا که هیچی همین.بعضی مسئولین خودمان از انها نهایت سواستفاده را خاهند کرد در مملکتی که مورد حمله اقتصادی خارجی قرار گرفته.از زهن دور نیست .مشابه حمله نظامی است.که قهطی وزورگویی حاکم مطلق میشود.حمله اقتصادی اول دلالها هراس زیاد میزنند.وبعد دلالان اقتصادی.کماکان در پشت پرده اینها مسئولان دولتی .از چشمهای پنهان فعالیت میکنند.اگر دولت بخواهد پیگیری کند .قادر به شناسایی این از خدا بی خبران است.اونهایی که این کارهاراانجام میدهند اموال پولی شان را نزد اشنایان مادر پدر همسر ودوست نگه میدارند .وبا کمی پیگیری دولت .دستشان رو میشود .واز چرخه دلالی ساقط میشوند.واکثر اینها سهم مالیات خود را به دولت پرداخت نکرده اند وباید مورد پیگیری قرار گیرند.

  • . افشین

    سلام، از قدیم الایام بهترین ومطمئن ترین بازار مسکن است، ومطمئن باشید قیمت مسکن نزولی نخواهد شد وبلکه از یه ماه پیش صعودی شده، شاید بازار راکت شود، ولی کاهشی نمیشود، یادتان باشد که بهترین بازار فقط مسکن است،

  • عبوی

    همین شما اقتصااااااددانان بیسواد بودین که دام برای مردم در بورس گذاشتین و غارت کردین مردم مظلومو.. الان مصالح ساختمانی تو همین 1402 نزدیک80درصد گرون شده بعد شمای بیسواد میگی مسکن ارزون میشه..

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر