در گفت و گوی تیتر کوتاه با سرپرست معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت مطرح شد؛

نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی در دستور کار وزارت صمت

احمد آقایی گفت: وزارت صمت با توجه به برنامه تولیدی که شرکت‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی بر اساس قراردادهایشان اعلام می‌کنند، آمادگی دارد تا تخصیص ارز به این شرکت‌ها را به موقع انجام داده تا شرکت‌ها هم بتوانند در زمان مشخص تعهدات خود را اجرا کنند.

نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی در دستور کار وزارت صمت

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی اهمیت بسیاری در بهبود کیفیت خدمات حمل‌ونقل و کاهش ترافیک جاده‌ای دارد. با به‌روزرسانی و بهینه‌سازی ناوگان ریلی، سرعت، ایمنی، و کارآیی این نوع از حمل‌ونقل افزایش یافته و بهره‌وری در این حوزه رشد می‌کند. از طرف دیگر، استفاده از حمل‌ونقل ریلی به جای حمل‌ونقل جاده‌ای به کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت کمک می‌کند. اصلاح و بهبود نوسازی ناوگان ریلی نقش مهمی در توسعه پایدار و پیشرفت جامعه و حفظ محیط‌زیست دارد.

در همین راستا در حاشیه افتتاح یازدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل صنایع ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته به مصاحبه با احمد آقایی سرپرست معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت پرداختیم.

آقایی در خصوص تاثیر برگزاری این دوره از نمایشگاه بر توسعه و پیشرفت ناوگان حمل‌ونقل ریلی توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنایع حمل‌ونقل ریلی، شرکت‌های مربوطه حضور پررنگ و قدرتمندی داشته که نشان از سطح بالای توانمندی آنهاست. خوشبختانه بسیاری از موانع و مشکلات ناشی از تحریم‌ها که در سال‌های اخیر، صنعت حمل‌ونقل ریلی با آن رو به رو بوده است، از میان برداشته شده‌اند و شرکت‌ها به حوزه داخلی‌سازی ورود کرده و در این زمینه موفق شده‌اند و همین موضوع سبب شده که بسیاری از مسائل و مشکلات گذشته برطرف شوند. درحال‌حاضر شرکت‌های فعال در این حوزه آمادگی دارند تا به محض انعقاد قراردادهای تجمیع شده، برنامه‌ریزی کرده و فعالیت خود را آغاز کنند تا به سرعت نیازهای داخلی کشور در این زمینه پاسخ داده شود.

احمد-آقایی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر نحوه حمایت وزارت صمت از شرکت‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: وزارت صمت با توجه به برنامه تولیدی که شرکت‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی بر اساس قراردادهایشان اعلام می‌کنند، آمادگی دارد تا تخصیص ارز به این شرکت‌ها را به موقع انجام داده تا شرکت‌ها هم بتوانند در زمان مشخص تعهدات خود را اجرا کنند.

سرپرست معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در رابطه با سطح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی گفت: درحال‌حاضر در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی خوشبختانه قراردادهای خوبی برای واگن‌های مسافری و باری راه آهن بسته شده است. این قراردادها عموما دو تا سه ساله هستند و شرکت‌ها در بحث هایی مانند داخلی‌سازی برخی قطعات لازم در زمینه نوسازی لوکوموتیوها و واگن‌ها ورود کرده و موفق بوده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر