تغییر مسئولان اجرای طرح مسکن کارگری

تصدی امور تعاونی‌های مسکن کارگری و پیگیری اجرای طرح مسکن کارگری از معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه محول شد.

تغییر مسئولان اجرای طرح مسکن کارگری

مسئله مسکن کارگری تاکنون با چالش های فراوانی رو به رو بوده است و همچنان تهیه مسکن مناسب برای کارگران معضلی جدی است.

حامد ویس کرمی (معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با اشاره به موضوع تعاونی‌های مسکن کارگری و اجرای طرح مسکن کارگری در دولت سیزدهم، از تغییر نهاد متصدی این بخش خبر داد.

ویس کرمی اظهار کرد: با تصمیم وزیر کار، از ابتدای امسال تصدی امور تعاونی‌های مسکن کارگری و پیگیری اجرای طرح مسکن کارگری از معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه محول شده و از این پس این معاونت پاسخگوی مسئولیت پیگیری اجرای این طرح است.

مسکن کارگری نیاز به تامین زمین دارد

سال گذشته در جلسات شورای‌عالی کار مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح مسکن کارگری کلید بخورد و اقدامات اولیه در این زمینه به نتیجه برسد.

در آن زمان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این موضوع گفته بود: برای حل این معضل اول باید زمین مورد نیاز را تامین کرد.

چند درصد پروژه مسکن کارگری پیش رفته است؟

این درحالی است که طرح مسکن کارگری بیش از دو سال به تصویب رسیده و بر اساس آن تفاهمنامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده تا برای کارگران ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود. این تفاهمنامه در مهرماه سال ۱۴۰۰ به امضای هر دو طرف رسیده است، اما با گذشته حدود سه سال هنوز هیچ اقدامی برای توسعه این طرح صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر