ابتکار دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم

نماینده مجلس گفت: واگذاری زمین رایگان به متقاضیان و ساخت مسکن توسط آنها از مهم‌ترین برنامه‌های مسکنی دولت سیزدهم بود که باید در دولت بعدی هم اجرا شود.

ابتکار دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس رونق تولید مسکن را یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ های دولت سیزدهم دانست و گفت: با اجرای قانون جهش تولید مسکن، گام‌ های بلندی در این زمینه برداشته شد.

وی با اشاره به تعهد ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در بودجه، افزود: برای تحقق این هدف، برنامه‌ ریزی‌ های دقیقی در زمینه تامین زمین و تسهیلات انجام شد.

سنگدوینی با بیان اینکه دهک‌ های پایین جامعه توان پرداخت اقساط مسکن را نداشتند، گفت: به همین دلیل، دولت سیزدهم با ابتکاری منحصر به فرد، زمین رایگان در اختیار متقاضیان قرار داد تا با دریافت تسهیلات، اقدام به ساخت مسکن کنند.

این نماینده مجلس در ادامه به وعده انتخاباتی آیت‌الله رئیسی برای ساخت ۴ میلیون مسکن اشاره کرد و گفت: با وجود کندی روند کار در سال اول دولت به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ ها،  شاهد پیشرفت‌ های قابل توجهی در این زمینه بودیم.

وی همچنین از اتمام پروژه‌ های مسکن مهر و آغاز سریع پروژه مسکن ملی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این راستا، تاکنون ۲.۵ میلیون قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

سنگدوینی با اشاره به نیاز به تسهیلات برای پیشبرد نهضت ملی مسکن، گفت: در قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ ها موظف شدند ۲۰ درصد از اعتبارات خود را به این امر اختصاص دهند. اما متاسفانه شاهد همکاری کامل بانک‌ ها در این زمینه نبودیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر تشکیل مرتب شورای عالی مسکن، گفت: این نشان‌ دهنده عزم جدی دولت برای تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن بود، هرچند که موانع بسیاری نیز پیش روی دولت وجود داشت.

سنگدوینی در ادامه، مسکن را یکی از برنامه‌ های اولویت‌ دار دولت آینده دانست و گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه مسکن روستایی و اعطای وام‌ های کم‌ بهره به خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تورم و گرانی‌ ها روند ساخت مسکن را کند کرده است، گفت: با وجود این چالش‌ ها، دولت سیزدهم در مسیر خود ثابت قدم بود و ضروری است که دولت آینده نیز این نهضت را برای تحقق آرزوی خانه‌ دار شدن مردم ادامه دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر