بهترین محله های منطقه ۶ تهران برای خرید آپارتمان

دو محله یوسف آباد و امیر آباد جزو مناطق پرمتقاضی برای خرید مسکن به حساب می آید. امکانات منطقه ۶ پایتخت برای خریداران آپارتمان بسیار مناسب است. در این گزارش مشخصات و قیمت برخی واحدهای مسکونی در این دو محله را مشاهده می کنید.

بهترین محله های منطقه ۶ تهران برای خرید آپارتمان

امکانات موجود در مناظق شهری تاثیر مستقیم بر بازار مسکن دارد. حمل و نقل عمومی، فضای سبز، امکانات رفاهی و دسترسی آسان به مدارس و خدمات فرهنگی و آموزشی می تواند آمار معاملات مسکن در یک منطقه را افزایش دهد.

خریداران مسکن در منطقه ۶ تهران، اغلب برای خرید بین محله یوسف‌آباد و امیرآباد مردد می‌شوند. محله‌هایی که هر دو به نقاط متفاوتی از تهران دسترسی دارند. اما در مجموع خرید خانه در یوسف‌آباد برای متقاضیان بهتر است یا خرید واحد مسکونی در امیرآباد آنها را در شرایط بهتری قرار می‌دهد؟

یوسف‌آباد و امیرآباد دو محله در محدوده مرکز شهر تهران هستند که زیرمجموعه منطقه ۶ محسوب می‌شوند.

این دو محله از سال‌های دور طرفداران زیادی برای خرید مسکن داشته و با وجود فاصله اندک در محدوده شهری، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با وجود این کدام محله برای خرید مسکن مناسب‌تر است؟

مقایسه محله یوسف‌آباد و امیرآباد

انتخاب محله هدف برای خرید مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی، کم رفت و آمد بودن محله، ساختار شهری و متوسط قیمت که هر خانوار با توجه به شرایط در بین گزینه‌های موجود دست به انتخاب می‌زند.

بررسی‌های میدانی از بازار مسکن این دو محله نشان می‌دهد، محله یوسف‌آباد از متوسط قیمت بالاتری نسبت به امیرآباد برخوردار است.

کف قیمت آپارتمان نوساز در این محله از متری ۱۶۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا متری ۲۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

این در حالی‌ است که قیمت واحد نوساز در محله امیرآباد و محدوده پایین‌تر از بزرگراه جلال آل‌احمد از کف متری ۱۲۰ میلیون تعیین قیمت می‌شود و تا متری ۲۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. کف قیمت آپارتمان نوساز در امیرآباد شمالی از متری ۱۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاوران املاک فعال در این دو محله می‌گویند متراژ آپارتمان‌ها در محله یوسف‌آباد از متوسط بالاتری برخوردار است و کسانی که در پی خرید آپارتمان‌هایی با متراژ پایین‌تر از ۶۵ متر هستند، بهتر است شانس خود را در امیرآباد امتحان کنند.

امکانات شهری در کدام محله بهتر است؟

دارا بودن امکانات شهری نیز از سری مواردی است که می‌تواند انتخاب خریداران را رقم بزند. محله یوسف‌آباد از پراکندگی بیشتری در زمینه امکانات شهری مانند سوپرمارکت و شعب بانکی برخوردار است، اما محله امیرآباد به‌ویژه در محدوده شمالی از لحاظ دسترسی به امکانات ضعیف است.

در این بین یوسف‌آباد دسترسی بهتری به خیابان ولیعصر دارد، اما رسیدن به محدوده‌هایی مانند بلوار کشاورز و انقلاب از طریق امیرآباد راحت‌تر است.

البته در مجموع نمی‌توان نسخه‌ای کلی در انتخاب محله‌ مناسب برای خرید مسکن معرفی کرد، بلکه شرایط و توانایی اقتصاد خانوارهاست که محله‌ای را در جایگاه بهترین گزینه قرار می‌دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر