با ۱۰۰ میلیون کجای تهران خانه رهن کنیم؟

«سهروردی» یکی از محلات منطقه ۷ تهران است که هرساله متقاضیان زیادی برای خرید و اجاره مسکن دارد.

با ۱۰۰ میلیون کجای تهران خانه رهن کنیم؟

بررسی آگهی‌های مربوط به خرید و اجاره خانه حاکی از آن است که برای خرید خانه در منطقه سهروردی باید حداقل بودجه‌ای حدود سه میلیارد تومان در نظر داشت. همچنین با دارا بودن رهنی معادل ۱۰۰ میلیون تومان نیز باید اجاره‌ای بین ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان پرداخت کرد.

سهروردی یکی از محله‌های منطقه ۷ شهرداری تهران است که از محدوده پل سیدخندان آغاز و به خیابان بهار شیراز منتهی می‌شود. بخش شمالی محله سهروردی غالباً مسکونی است و بخش جنوبی آن بیشتر کاربرد اداری دارد. اما اکنون برای خرید یا اجاره خانه در سهروردی چقدر باید هزینه کرد؟

بررسی آگهی‌های اجاره مسکن در محله سهروردی حاکی از آن است که اگر متقاضیان، رهنی معادل ۱۰۰ میلیون داشته باشند، ملزم هستند حداقل اجاره‌ای معادل ۱۳ میلیون تومان پرداخت کنند. همچنین اجاره یک سوئیت قدیمی نیز در این منطقه مستلزم پرداخت رهنی ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره‌بهایی معادل ۱۸ میلیون تومان است.

رهنی ۲۰۰ میلیون تومانی نیز این امکان را فراهم می‌کند که مستاجران حداقل اجاره‌ای ۱۳ میلیون تومانی پرداخت کنند. اکنون مالک آپارتمانی ۸۵ متری که ساخت آن به سال ۱۳۸۲ بازمی‌گردد برای واحد خود رهنی معادل ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره‌ای ۱۳ میلیون تومانی در نظر گرفته است. این آپارتمان در محدوده بهار شیراز واقع شده است.

اگر متقاضیان رهنی معادل ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشند می‌توانند با اجاره ماهانه ۹ میلیون تومان واحدی کوچک‌متراژ در سهروردی اجاره کنند. داشتن رهنی معادل ۴۰۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره‌ای بالاتر از ۲۰ میلیون تومان به مستاجران این امکان را می‌دهد تا آپارتمانی بالاتر از ۱۰۰ در محله سهروردی اجاره کنند. برای رهن کامل آپارتمان نیز در این محله باید کف حدود ۵۰۰ میلیون تومان را در نظر داشت.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر