بلیت قطار ۵۰ درصد گران شد

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت قطار‌های ۵ ستاره برای مسافران داخلی و افزایش ۵۰ درصدی برای گردشگران خارجی خبر داد.

بلیت قطار ۵۰ درصد گران شد

محسن فاتحی زاده عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار‌های ۵ ستاره مصوب شد. در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان افزایش قیمت بلیت قطار ۵ ستاره صفر درصد بود که پارسال مشمول افزایش ۱۰ درصدی شد در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این ۳ سال بیش از ۱۰۰درصد بوده‌است.

وی بابیان اینکه زمانی که قطار‌های ۵ ستاره راه‌اندازی شد بلیت این قطار‌ها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نبود بیان کرد: در ابتدا قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضای مشخص میشد، اما این موضوع به اجرا نرسید.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزود: افزایش قیمت‌ها منجر به توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی، ارتقای کیفیت، تنوع خدمات و همچنین رقابت‌پذیری میان مد‌های حمل‌ونقل می‌شود درحال‌حاضر سهم قطار‌های ۵ ستاره از ناوگان ریلی کشور بین ۶ الی ۷ درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها نرخ بلیت قطار ۵ ستاره تهران -مشهد به چه عددی رسیده و استقبال از خرید بلیت قطار‌های ۵ ستاره در بازار چگونه است؟ گفت: درحال‌حاضر قیمت بلیت قطار ۵ ستاره مسیر تهران- مشهد ۹۷۰ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و قطار‌ها با ۱۰۰ درصد ضریب اشغال در حال سیر هستند.

فعال بخش حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد: متوسط عمر ۱۳۳ واگن مسافری ۵ ستاره (۱۳ رام) حدود ۲۵ سال است از این تعداد واگن درحال‌حاضر ۱۰ رام در حال سیر است و ۳ رام دیگر تعمیرات اساسی است

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر