خودروی زائران خارجی پلاک ترانزیت موقت می‌گیرد

​کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای جابه جایی زائران حسینی در خاک کشورمان، ناوگان خودروهای مسافربری کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق را به پلاک استاندارد بین‌المللی مجهز و تردد آن‌ها را در مسیرهای مواصلاتی داخل کشور قابل رهگیری می‌کند.

خودروی زائران خارجی پلاک ترانزیت موقت می‌گیرد

طرح تسهیل تردد اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق با وسایل نقلیه زمینی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش سفرهای زمینی به مقاصد زیارتی، از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

در پی مصوبات ستاد مرکزی اربعین و تأکید بر لزوم پایش و ردیابی ناوگان خارجی فاقد پلاک‌های استاندارد قابل خوانش توسط دوربین‌های جاده‌ای و پس از بررسی‌های گوناگون، مسئولیت تجهیز خودروهای زائران خارجی به پلاک‌های بین‌المللی موقت به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی محول و اقدامات لازم برای طراحی، تولید و ایجاد زیر ساخت‌ها با قید اولویت انجام شد.

این طرح با هماهنگی پلیس راهور فراجا و وزارت راه و شهرسازی به منظور نصب پلاک ترانزیت موقت و تردد خودروهای زائران کشورهای همسایه در گذرگاه‌های مرزی ایران در حال اجرا است.

در این راستا نمایندگان و کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مستقر در گذرگاه مرزی مهران در استان ایلام (مرز ایران و عراق)، گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان (مرز ایران و پاکستان) و گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی (مرز ایران و افغانستان) پلاک ترانزیت موقت به منظور تردد داخل ایران برای خودروهای مسافربری، صادر می‌کنند.

از مهمترین اهداف اجرای این طرح می‌توان به تسریع و تسهیل تردد زائران و عزاداران حسینی، کاهش زمان انتظار در ورودی مرزها، ایجاد امکان خوانش پلاک توسط دوربین‌های جاده‌ای، شناسایی و رهگیری خودروهای زائران خارجی در کشورمان، کمک به جابه‌جایی و نقل و انتقال زوار و همچنین کمک به ورود گردشگران خارجی به ایران، اشاره کرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر