واگنهای چینی مترو تا ۱۲ ماه دیگر در تهران
سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۳۳ دستگاه اتوبوس در دوره پنجم خریداری شده و در دوره فعلی ۳۱۲ دستگاه خریداری شده است، گفت: همچنین تعداد واگنها از ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۹۱ دستگاه رسید.

محسن هرمزی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز ۱۵۶۶ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی فعالیت داشتهاند، اظهار کرد: ۱۶۴۴ دستگاه اتوبوس در روز چهارشنبه هفته قبل فعال بودند که تلاش میکنیم به دو هزار و ۷۱۲ دستگاه در مهرماه برسد که ۸۶۵ دستگاه در «متوقف جاری» خواهند بود.
وی با بیان اینکه ۱۳۸۵ دستگاه به جز قرارداد با «عماد خودرو» به ناوگان اتوبوسرانی اضافه میشود، تصریح کرد: ۳۴۰ دستگاه در قرارداد با شرکت عقاب نیز به ۷۰۰ دستگاه خواهد رسید و در قرارداد با هشت شرکت و ۱۸ قرارداد، به ۵۰۶۱ دستگاه خواهیم رسید و ما هفته قبل ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش اتوبوسرانی و ۲۳۰۰ میلیارد تومان در مترو اوراق مشارکت جذب کردیم و از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.
سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۳۳ دستگاه اتوبوس در دوره پنجم خریداری شده و در دوره فعلی ۳۱۲ دستگاه بوده است، افزود: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در ۱۳ دیماه سال ۹۷ منعقد شد و در دوره قبل هیچ اتفاقی نیفتاد، اما این قرارداد فعال شده و ۶۰ ماه طول میکشد و شرکت «نورینکو» فاینانس را دنبال میکند و شرکت «سی آرسی» تأمین قطعات را انجام خواهد داد. یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران دنبال کرد بوژی مترو برای نخستین بار با توافق با چین در کشور و در شرکت واگنسازی تهران ساخته خواهد شد و با این اقدام وارد لیست کشورهای واگن ساز خواهیم شد و ساخت بوژی بومیسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه از سال ۹۷ به بعد، متأسفانه تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت انجام نشد و یک خط اعتباری بین ایران و چین وجود داشت و میتوانستند از ۸۵ درصد استفاده کنند اما ظلمی به مردم صورت گرفت و ۱۵ درصد پیش پرداخت انجام نشد، گفت: ما سعی کردیم که ۱۵ درصد سهم را مصوب کنیم؛ این قرارداد ذینفعان متعددی از جمله سازمان دهیاریها و شهرداری ها، سازمان برنامه، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و بانک شهر را دارد و دولت به عنوان یک کار روی زمین مانده به این موضوع نگاه ویژه داشت و برای حل آن همت کرد.
هرمزی با بیان اینکه قرار شد سهم ۱۵ درصد پیش پرداخت از محل حوالههای نفت صورت بگیرد که پیگیریهای آن توسط شهردای تهران انجام شد و وظایف سازمان شهرداریها را نیز شهرداری تهران بر عهده گرفت و هفته گذشته مسیر «ال سی» باز شد، اظهار کرد: مدیرعامل شرکت «نورینکو» در سفر هفته قبل خود به تهران اذعان کرد که این پیش پرداخت اقدام بزرگی بود. ما علاوه بر سهم ۱۵ درصدی، پرداخت ۲۵ درصد را نیز ابلاغ کردیم و تعداد واگنها از ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۹۱ دستگاه رسید و مشکل شهر تهران برای همیشه حل میشود.
وی با بیان اینکه بزرگترین خرید واگن در تاریخ مترو ۴۵۰ واگن بوده، قرارداد ۷۹۱ واگن جدید را بزرگترین خرید تاریخ دانست و گفت: ال سی بارگذاری و تقدیم طرف چینی شده است و با اینکه قرارداد ۱۸ ماه بوده اما نخستین واگن ۱۲ ماه تحویل داده خواهد شد و مابقی بهتدریج وارد خطوط میشود و برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن ملی، ۲۱ دستگاه بدنه داشتیم و کار هفت بدنه در شرکت واگنسازی به پایان رسیده است. ۵۰ میلیون یورو در حساب موجود و در حال ابلاغ به پیمانکاران است.
نظر شما