سلامت | مواد غذایی | رژیم غذایی | لاغری |روش لاغری

راهکار مفید برای سرکوب حس گرسنگی / چطوری چاق نشویم؟

برخی مواد غذایی به سبب دیر هضم بودن و دارا بودن مواد مغذی بر اشتها تأثیر می‌گذارند و کمک می‌کنند که برای زمان طولانی‌تری سیر بمانید و حس گرسنگی را به حداقل برسانید.

راهکار مفید برای سرکوب حس گرسنگی / چطوری چاق نشویم؟

حس گرسنه بودن در برخی از انسان ها حتی وقتی تازه غذایی را میل کرده اند باعث آزار و یا حتی اضافه وزن یا بیماری های معده در آن ها می شود. کنترل این حس گرسنگی کار دشواری نیست اگر برخی نکات تغذیه ای را رعایت کنیم.

برخی مواد غذایی با حجم زیاد و کالری کمی که نسبت به حجم خود دارند، تأثیر زیادی در ایجاد حس سیری و سرکوب گرسنگی دارند:

۱) بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر، به عنوان یک غلات کامل، سرشار از فیبر است و می‌تواند سرعت هضم و جذب کربوهیدرات‌ها را کاهش دهد و از افزایش و افت ناگهانی قند، که سبب گرسنگی می‌شود، جلوگیری کند.

۲) ماهی

ماهی‌هایی همچون قزل آلا و ماهی تن علاوه بر پروتئین، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستنند که برای سلامت قلب و مغز مفیدند. پروتئین و امگا ۳ هر دو در ایجاد حس سیری طولانی نقش چشمگیری دارند.

۳) آجیل

آجیل‌ها جزو مواد مغذی سیرکننده به شمار می‌آید. آجیل با ایجاد حس سیری، افزایش انرژی و هم‌چنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی که در خود دارد، به حفظ سلامت کلی کمک می‌کند.

۴) سیب

سیب سرشار از فیبر است و خوردن آن به شما احساس شادابی و سیری می‌دهد. افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود حداقل یک عدد سیب می‌خورند، زودتر و بیشتر احساس سیری می‌کنند.

۵) تمشک

تمشک یکی از میوه‌های حاوی فیبر است که در هر پیمانه ۸ گرم فیبر دارد. مصرف یک مشت تمشک برای اینکه حس گرسنگی را در طول روز سرکوب کنید، کافی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها