خرید دارو | وزارت بهداشت | ایام نوروز

افزایش توزیع دارو در ایام نوروز / پیک دارو در راه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ٩ هزار و ٦٠٠ قلم دارو در ایام تعطیلات نوروزی در سطح کشور توزیع می‌شود گرچه کمبودهایی در برخی از اقلام و داروهای خاص وجود دارد اما این موضوع به‌گونه‌ای مدیریت شده است تا نیاز بیماران به این داروها تامین شود.

افزایش توزیع دارو در ایام نوروز / پیک دارو در راه است

تامین دارو برای حفظ سلامتی مردم بسیار حائز اهمیت است. یک سیستم موثر تامین دارو، از تأمین داروهای ضروری و باکیفیت به قیمت مناسب برای جامعه اطمینان می‌دهد. این شامل فرآیندهایی از جمله تولید، توزیع، فروش، انبارداری و تهیه داروها برای مصرف به موقع توسط بیماران می‌شود. رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی در تولید و عرضه داروها امری اساسی است که به بهبود سلامت و رفاه جامعه کمک می‌کند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر بهرام عین‌اللهی روز جمعه در جریان بازدید از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در اطراف حرم مطهر رضوی افزود: امسال شاهد رشد قابل توجهی در خدمات ارائه شده به زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه دارو با تدابیر خوبی که با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفت و اعتبارات خوبی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافت عمده داروهای مصرفی بیماران در ایام نوروز به‌خصوص موارد پرمصرف به میزان کافی تامین شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس بازدیدهای میدانی انجام شده از داروخانه‌ها کمبود خاصی مشاهده نشد و تمامی داروها در داروخانه‌ها موجود است.

عین‌اللهی افزود: برخی از داروها به اجبار ستاره‌دار شده و فقط با نسخه نشان‌دار پزشک متخصص مربوطه تحویل داده می‌شود، ضمن این که امسال به دنبال توجه بیشتر به "پیک دارو" هم هستیم تا که دارو به منازل بیماران ارسال شود.

وی ادامه داد: امسال حجم مسافرت‌ها کمتر از سال‌های قبل است و به همین جهت میزان حوادث نوروزی هم به همان نسبت کاهش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده تا قبل از پایان دور نخست سفرهای نوروزی کاهش چهار درصدی مراجعات به مراکز درمانی، ۱۳ درصدی اعزام مصدوم و بیمار به بیمارستان، ۱۰ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس ۱۱۵ و یک درصدی بستری‌ها را به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

عین اللهی افزود: ماموریت‌های اورژانس ٢٣ درصد، ماموریت‌های بالگردهای امداد هوایی هفت درصد و میزان بستری مسمومان با گاز کربن نیز ٢٢ درصد افزایش داشته است که علت آن استفاده مسافران نوروز از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در چادرها و فضاهای بسته است.

وزیر بهداشت روز جمعه همچنین از نحوه خدمت رسانی به زائران نوروزی در مشهد بازدید کرد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها