اختصاصی تیترکوتاه؛

لحظه به لحظه با انتخابات / آمار جدید آرای مردم مشخص شد

با دستور وزیر کشور فرایند اخذ رای در شعب سراسر کشور برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

لحظه به لحظه با انتخابات / آمار جدید آرای مردم مشخص شد

سعید جلیلی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع قرچک رأی خود را به صندوق انداخت.

سعید-جلیلی

۱۶.۵۰ - علیرضا زاکانی رای خود را در مسجد میرزا عیسی به صندوق انداخت.

زاکانی

۱۶.۴۱ - آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را به صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

۱۶.۲۰ - عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تا ساعت ۱۳.۳۰ بیش از ۱۰/۴ میلیون رای در انتخابات داده شده. طبعا تا ساعت ۱۷ سرعت افزایش کاهش خواهد یافت. سپس افزایش اصلی آغاز و تا ساعت ۲۱ شتاب می‌گیرد. در ادامه، روند رای دادن به‌صورت متعارف تا ۲۴ کاهشی ادامه خواهد یافت. بهتره زودتر رای داد و ریسک نکرد.

آمار-انتخابات

۱۶.۰۰ - عبدالناصر همتی، رئیس اسبق کل بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: بنابر اطلاعاتی که دارم مشارکت بهتر شده، نسبت به همین لحظه در دور قبل اگر اشتباه نکرده باشم، ۲۵ تا ۳۰ درصدی مشارکت افزایش پیدا کرده است. اگر این روند تا پایان شب ادامه پیدا کند، امیدوارم اتفاق مهمی در کشور ما رقم بخورد.

همتی

همتی در پاسخ به این سوال که «افزایش مشارکت به نفع کدام یک از داوطلبین خواهد بود؟» گفت: می‌گویند اگر بگوییم تبلیغ می‌شود اما حتما به نفع پزشکیان است و آن ۶۰ درصد حتما به نفع ایشان رأی می‌دهند.

۱۵.۲۰ - سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: گزارش‌های دریافتی حاکی از افزایش مشارکت مردم در انتخابات نسبت به زمان مشابه در دور اول انتخابات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اطلاعیه شماره ۱۴ وزارت کشور، یادآور شد: مطابق قانون، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شوند.

اسلامی

۱۵.۰۵ - سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به زیارت امامزاده جعفر(ع) پیشوا رفت.

۱۴.۲۵ - با آمادگی و استقرار یک صندوق رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، رأی‌گیری در تالار وحدت تهران از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت.

داریوش-ارجمند

محسن-افشانی

۱۴.۱۹ - وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تشکر می‌کنم از جامعه ورزش که استقبال خوبی کردند. آنها در ساعت‌های ابتدایی استقبال خوبی کردند و به سهم خودم از همه بخش‌های مختلف ورزشی و رسانه‌ها که آمده‌اند این استقبال را انعکاس بدهند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در خصوص مطالبات جامعه ورزش از رئیس جمهور آینده گفت: مطالبه جامعه ورزش این است که برنامه‌هایش روی ریل برود و برنامه‌ها اجرایی شود. بخشی از نیازهایی که برای اجرا نیاز دارد منابع مالی و بودجه دست. امیدوارم همانطور که رئیس جمهور شهید ما در سه سال گذشته منابع مالی ورزش را در دو بخش تملک دارایی و یا پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری تقبل کردند رئیس جمهور منتخب هم این کار را بکند.

وی افزود: توقع جامعه ورزش هم زیاد نیست. منابع مالی را تزریق کنند و در راستای برنامه‌ریزی کارها را جلو ببرند.

۱۳.۵۵ - عباس عبدی از افزایش میزان مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آمار انتخابات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تا ساعت ۱۲:۲۰ بیش از ۸/۶ میلیون نفر رای داده‌اند که نسبت به هفته پیش که ۶/۴ میلیون بود ۳۵٪ افزایش دارد. در تهران حدود ۱۰۰٪ افزایش بوده است.

توییت-عبدی

۱۳.۲۳ - معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۹۸ کشور دنیا خبر داد.

برلین

«علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «امروز انتخابات در ۹۸ کشور دنیا و در ۱۳۸ نمایندگی ایران در حال برگزاری است»، گفت: «انتخابات از ساعت هشت صبح به وقت محلی در تمامی این ۹۸ کشور درحال برگزاری است».

۱۳.۱۵ - ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۴ را خطاب به نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری منتشر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

۱۳.۰۰ - اولین عکس برگه رأی مسعود پزشکیان

برگ-رای-پزشکیان

۱۲.۴۴ - جلیلی: دنیا به قدرت تعیین کنندگی مردم ما اعتراف کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.

وی بیان داشت: امروز همه دنیا اعتراف دارند که این مردم هستند که تعیین می‌کنند در چهار سال آینده چه کسی مسئولیت ریاست جمهوری را عهده‌دار باشد و این حق شماست که تعیین کنید چه مسیری، چه فردی و چه رویکردی در ۴ سال آینده کشور را اداره کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه که مردم انجام می‌دهند کاری بزرگ است، من بارها عرض کردم که برنامه، برآورد، شعار و رویکرد ما این است که امروز یک جهان فرصت داریم و در چهار سال آینده این جهان فرصت باید تبدیل به یک ایران جهش شود.

جلیلی ادامه داد: لازمه ی اینکه ما به چنین جهشی دسترسی داشته باشیم این است که همه مردم باید آن نقش پرشکوه خود را ایفا کنند و امروز نقطه شروع آن حرکت و ایفای نقش است و از همین‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: هرچه مردم بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایید، آن نقش پرشکوه ایفا می‌شود و قدرت نظام و توانایی آن برای یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده بیشتر فراهم می‌شود.

جلیلی

۱۲.۴۲ - ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۳ ضمن تاکید مجدد بر ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی توسط شخصص رای دهنده برای اخذ رای اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

۱۲.۳۰ - سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با حضور در پای صندوق رأی در انتخابات شرکت کرد.

علم-الهدی

۱۲.۲۳ - صدیقه مصطفوی، دختر بزرگ امام خمینی، با حضور در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

دختر-امام-خمینی

۱۲.۱۰ - مسعود پزشکیان و محمد جواد ظریف با حضور در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، از مناطق کارگرنشین حاشیه تهران رد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. در ادامه تصویری از پزشکیان و ظریف هنگام نشان دادن علامت پیروزی مشاهده می کنید.

پزشکیان-جلیلی

۱۱.۵۰ - سعید جلیلی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

جلیلی

۱۱.۳۸ - سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات وارد مسجد جامع قرچک شد.

۱۱.۳۵ - مسعود پزشکیان نامزد انتخابات در شهر قدس برای اخذ رای حضور یافت.

۱۱.۳۰ - حسن روحانی - رئیس جمهور ادوار گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

روحانی1

۱۱.۲۲ - برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سفارت ایران در بغداد

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ساعتی پیش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و بقیه شعبه‌های عراق آغاز شده است.

عراق

۱۱.۱۸ - انتخابات در ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه از ساعت هشت صبح به وقت محلی با حضور پرشور خود در هشت شعبه اخذ رأی در شهرهای آنکارا، استانبول (۲شعبه)، ارزروم، طرابوزان، ازمیر، آنتالیا و وان همراه با سایر هموطنان داخل کشور، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند.

ترکیه

۱۰.۴۹ - یک خبرگزاری خارجی در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری عکسی از برگه رای رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرد.

رای-رهبر

۱۰.۳۹ - محمد خاتمی در حسینیه جماران رای داد

سید محمد خاتمی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در حسینیه جماران رای خود را داخل صندوق انداخت.

۱۰.۳۲ - محمدباقر قالیباف از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

۱۰.۲۷ - اژه‌ای بعد از انداختنِ رأی به صندوق گفت: مردم اگر می‌خواهند کشور پیشرفت کند باید در انتخابات شرکت کنند.

۱۰.۱۸ - ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد: اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

۱۰.۰۹ - سخنگوی شورای نگهبان رای داد

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

طحان-نظیف

۹.۵۵ - محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در صحبت های خود اعلام کرد: تا الان تعداد بیشتری نسبت به هفته گذشته در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و رای خود را صندوق انداختند.

۹.۴۸ - آیت‌الله آملی‌ لاریجانی رای داد

آملی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه - ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

۹.۴۳ - اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات منتشر شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰ اعلام کرد، هیچ مدرکی غیر از اصل شناسنامه یا کارت ملی برای اخذ رای قابل قبول نیست. متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل انتشار یافت به این شرح است:

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

یادآور می‌گردد، اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۹.۲۵ - احمد وحیدی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران ضمن صدور دستور آغاز رای گیری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، اظهار کرد: رای گیری در انتخابات در بیش از ۵۶ هزار شعبه انجام می شود.

وی ادامه داد: از همه مردم دعوت می کنیم در آغازین ساعات در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

وحیدی بیان کرد: هر اظهارنظری جز از سوی ستاد انتخابات کشور که از صداوسیما منتشر می شود، مورد قبول نیست و مردم توجه ای به گزارش های خارج از این چارجوب نکنند.

۹.۱۵ - محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در ساعت اولیه رای‌گیری با حضور در ستاد انتخابات کشور و با همراهی وزیر کشور و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

مخبر

۸.۴۵ - وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداختند.

وحیدی

۸.۳۰ - لحظه شرکت رهبر انقلاب در مرحبه دوم انتخابات

۸.۲۰ - رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که ان شاء‌الله مردم با رای خود بهترین را انتخاب کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کردند که در مرحله دوم انتخابات مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

۸.۰۰ - رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد.

فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رای سراسر کشور از کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد - یعنی متولدین روز ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - و قبل از آن با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر