رابطه علی لاریجانی و دولت چهاردهم چیست؟

روز چهارشنبه خبری منتشر شد از جلسه طولانی بین علی لاریجانی و دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب . خبری که گمانه زنی ها پیرامون حضور دکتر علی لاریجانی در دولت چهاردهم را تقویت نمود .

رابطه علی لاریجانی و دولت چهاردهم چیست؟

به گزارش تیتر کوتاه ، همچنان گمانه زنی ها پیرامون چینش کابینه رئیس جمهور منتخب نقل محافل رسانه ای و سیاسی است و هر از چندگاهی اسامی به عنوان گزینه های پیشنهادی برای تصدی وزارت خانه ها و معاونت های مرتبط با نهاد ریاست جمهوری مطرح می شود که البته همه اینها فقط نظرات و پیش بینی هاست و قطعیت ندارد . حتی در این بین رئیس جمهور منتخب در یک نشستی با ابراز ناراحتی از نوع افراد معرفی شده گفت ، به هر کس می گوئیم آدم معرفی کند ، آدم های خودش را معرفی می کند و این کار را برای ما در انتخاب سخت کرده است . 

در میان اسامی مطرح شده طی هفته های گذشته نام علی لاریجانی نیز به چشم می خورد . ابتدا از لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی نام برده می شد ولکن یکی دو روزی است که نام وی در کنار طیب نیا به عنوان معاون اولی مطرح شده که البته طبق شنیده ها با مخالفت بزرگان جریان اصلاحات نیز مواجه گردیده است ‌. در این میان علی قلهکی در یاد داشتی به خبر معاون اولی علی لاریجانی واکنش نشان داده و نوشته است : 

میانِ علی لاریجانی و مسعود پزشکیان امروز  ( چهارشنبه ) دیداری انجام شده که طولانی هم بوده.

۱. لاریجانی اگر پزشکیان بخواهد معاون اولی او را می‌پذیرد؛ تا این لحظه گزینه‌ی معاون اولیِ دولت چهاردهم که بالای ۵۰٪ شانس دارد، یک اقتصاددان است.

۲. در صورتِ پذیرش معاون اولی دولت پزشکیان توسط لاریجانی، شالوده‌ی اقتصادی دولت دستخوش تغییر جدی می‌شود!

۳. علی اکبر ناطق نوری حامیِ جدی لاریجانی برای معاونت اول است.

۴. چهره‌ی بسیار پرنفوذ در میانِ اصلاح‌طلبان، انذارهای جدی داده که معاون اول نباید علی لاریجانی باشد؛ چرا؟!

استدلالش این بوده که رابطه‌ی خوبِ لاریجانی با دفتر و رهبری و قدِ بلند سیاسی وی، باعث کمرنگ شدن و ناپدیدیِ پزشکیان خواهد شد.

معاون اولیِ علی لاریجانی در دولت پزشکیان قطعا به نفع رئیس دولت است به شرطی که "علی طیب نیا" در معاونت اقتصادی" با قدرت منصوب شود. 

به گزارش تیتر کوتاه ، صبح روز یک شنبه هفتم تیر ماه مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی رحمته الله علیه برگزار و سپس مراسم تحلیف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد .

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر