افزایش حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های روسیه

صدیف بیک‌زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران در مراسم افتتاحیه پاویون ملی ایران در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی مسکو اعلام کرد که حضور در نمایشگاه‌های تخصصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسعه خواهد یافت.

افزایش حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های روسیه

 پاویون جمهوری اسلامی ایران در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی و نوشیدنی مسکو (PROD EXPO) با حضور صدیف بیک‌زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، مسئولان مرکز نمایشگاهی مسکو و مقامات اتاق بازرگانی روسیه در اکسپو سنتر مسکو افتتاح شد.

این نمایشگاه، با مشارکت حدود ۲,۰۰۰ شرکت از ۳۶ کشور، بزرگ‌ترین رویداد صنعت غذایی روسیه محسوب می‌شود. شرکت‌های تولیدی و صادراتی ایران نیز در قالب پاویون ملی، توانمندی‌های خود را در گروه‌های کالایی مختلف، از جمله شیرینی و شکلات، انواع کنسرو، نوشیدنی‌ها، خشکبار و صنایع بسته‌بندی، به نمایش گذاشته‌اند.

صدیف بیک‌زاده در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه، اعلام کرد که صادرات ایران به روسیه ۳۰ درصد رشد داشته و ۴۰ درصد از سبد صادراتی ایران به این کشور را مواد غذایی و محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد که حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های تخصصی روسیه نقش مهمی در توسعه صادرات ایران به این بازار بزرگ دارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای افزایش حضور در نمایشگاه‌های تخصصی روسیه و بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ابراز امیدواری کرد که با توسعه حضور فعالان اقتصادی کشورهای عضو در نمایشگاه‌های تخصصی یکدیگر، مراودات تجاری و اقتصادی این کشورها بیش از پیش گسترش یابد.

نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی مسکو، که با حمایت وزارت کشاورزی، وزارت صنایع و تجارت و اتاق بازرگانی روسیه برگزار شده، شاهد حضور کشورهای ایران، ارمنستان، بلاروس، برزیل، چین، مجارستان و قرقیزستان به‌صورت پاویون ملی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر