ساخت نیم میلیون مسکن ویلایی در دستور کار / مردم خانه دار می شوند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۵۷ شهرک در قالب واحد‌های مسکونی تک طبقه‌ای ضرورت اصلی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن است که باید توسط تمامی دولت‌ها ادامه یابد.

ساخت نیم میلیون مسکن ویلایی در دستور کار / مردم خانه دار می شوند؟

دولت سیزدهم در راستای مردمی‌سازی ساخت مسکن و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی، اقدام به واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در قالب طرح‌های ویلایی و تک‌طبقه‌ای کرده است.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در این طرح واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود ۵ میلیون قطعه دیگر نیز به منظور افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن، واگذار شود.

ارسلان مالکی، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح این طرح گفت: متقاضیان واجد شرایط شامل افراد فاقد سابقه مالکیت مسکن، استفاده از امکانات دولتی، متاهل و دارای سابقه سکونت در شهر محل تقاضا هستند. زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله و با اولویت در روستاها و شهرهای متوسط و کوچک واگذار می‌شود.

وی افزود: ساخت واحدها با نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی و توسط پیمانکاران دارای صلاحیت محلی انجام می‌شود. مالکیت زمین در اختیار دولت باقی می‌ماند و متقاضیان فقط حق بهره‌برداری ۹۹ ساله از آن را دارند. تاکنون برای ساخت بیش از ۴۰۹ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح، زمین واگذار شده است.

مالکی همچنین در مقایسه با طرح مسکن مهر دولت‌های قبل، گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تخصیص یافته که ۸ برابر مسکن مهر است. ارزش زمین‌های واگذار شده در قالب طرح جوانی جمعیت، ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اهمیت واگذاری زمین به متقاضیان، آن را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای خانه‌دار شدن مردم دانست. شهرک‌سازی در حریم شهرها نیز از دیگر ابتکارات دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

گفتنی است این اقدامات دولت در راستای حل مشکل مسکن، خصوصاً با تأکید بر ساخت واحدهای ویلایی و تک‌طبقه‌ای، مورد استقبال مردم و کارشناسان قرار گرفته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    نهضت غصب زمین های مردم و واگذاری آن به نهضت ملی مسکن شرم آور است . خجالت بکشید .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر