سه چالش بزرگ پیش پای اسکوچیچ

«دراگان اسکوچیچ» باوجود اینکه از یک پیچ سخت دیگر هم عبور کرد، حضور قطعی‌اش در جام‌جهانی همچنان با اما‌ و اگرهایی همراه است.

فوتبال ملی ایران روزهای ملتهبی را پشت سر گذاشت. دراگان اسکوچیچ کروات ابتدا توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیتش برای حضور روی نیمکت تیم ملی رد شد و بعد از چند روز عجیب‌وغریب و جلسه مشترک کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در سمت خود ابقا شد. ابقایی که هنوز مشخص نیست قطعی باشد و اتفاق‌هایی که در ماه‌های آینده خواهد افتاد، امکان دارد در نهایت منجر به جدایی سرمربی کروات تیم ملی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

اسکوچیچ منتظر رئیس جدید

انتخابات فدراسیون فوتبال روز هشتم شهریور ماه برگزار و رئیس جدید مشخص خواهد شد. اینکه رئیس جدید فدراسیون فوتبال در فاصله کمتر از ۳ ماه تا آغاز جام جهانی بخواهد دست به تغییر سرمربی تیم ملی بزند یا اسکوچیچ را حفظ کند، هنوز مشخص نیست و به اینکه چه کسی مرد اول فوتبال ایران شود هم خیلی بستگی دارد. میرشاد ماجدی اگر جزو کاندیداهای تایید صلاحیت شده باشد و در روز هشتم شهریور ماه هم به عنوان رئیس انتخاب شود، اسکوچیچ از این پیچ به سلامت عبور خواهد کرد اما اگر گزینه‌های دیگر انتخاب شوند، دراگان چالشی جدی را پیش روی خود خواهد دید. از طرفی کاملا مشخص است که فقط رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نیمکت تیم ملی تصمیم نمی‌گیرد و نظر وزارت ورزش و جوانان هم برای انتخاب سرمربی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با توجه به رویارویی با انگلیس و آمریکا از اهمیت خاصی برخوردار است.

شروع اردو و مواجه با بازیکنان

دراگان اسکوچیچ مخالفان قابل توجهی هم در تیم ملی دارد و این مخالفان عمدتا از بازیکنان قدیمی و آماده تیم هستند. مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد و سامان قدوس شناخته‌شده‌ترین مخالفان اسکوچیچ هستند که علیه او در صفحه شخصی خود استوری انتقادی گذاشتند. برخی از این ستاره‌ها حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و در رسانه‌ها و جلسات پشت درهای بسته هم صلاحیت فنی اسکوچیچ برای حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را رد کرده‌اند و معتقدند با اسکوچیچ باخت در هر ۳ بازی جام جهانی قطعی است و ایران هیچ شانسی حتی برای گرفتن یک امتیاز در قطر ندارد.

اینکه دراگان در شروع اردوی تیم ملی که اواخر شهریور ماه است، چه نوع برخوردی با این بازیکنان معترض خواهد داشت و دودستگی‌ای که در بین بازیکنان تیم ملی به‌وجود آمده را چگونه می‌خواهد مدیریت کند، چالش دوم دراگان پیش از جام جهانی است. به نظر می‌رسد هم دراگان و هم بازیکنان قصد ندارند به این دودستگی دامن بزنند و این مشکل سخت هم قابل حل باشد.

فشار بازی تدارکاتی

دراگان اگر بتواند از ۲ چالش قبلی عبور کند و در فیفادی ماه سپتامبر بدون دردسر روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد، نتیجه‌ای که در آن زمان با تیم ملی می‌گیرد، تاثیر زیادی روی آینده کاری او خواهد داشت. اسکوچیچ که زودترین صعود فوتبال ایران به جام جهانی را رقم زد، بعد از باخت در بازی دوستانه مقابل الجزایر، شیب انتقادها از او بیشتر شد و برخی از موافقان او هم به جبهه مخالفان پیوستند.

اردوی تیم ملی در فیفادی ماه سپتامبر هنوز مشخص نیست در چه کشوری برگزار می‌شود و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم رسمی نشده است. اروگوئه یکی از کشورهایی است که نامش برای بازی دوستانه با تیم ملی مطرح شده و اگر این بازی قطعی شود، در صورتی که تیم ملی مانند بازی با الجزایر نتواند عملکرد خوبی در آن بازی داشته باشد، دوباره سیر انتقادها از اسکوچیچ بیشتر می‌شود و امکان دارد بازهم موضوع برکناری این سرمربی مطرح شود. عبور اسکوچیچ از این پیچ سخت، حضور او را روی نیمکت ایران در قطر را قطعی می‌کند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها