اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره موتورسیکلت دوکاتی مانستر مدل ۲۰۲۱ + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی موتورسیکلت دوکاتی مانستر می‌پردازیم.

دوکاتی مانستر یکی از موتورسیکلت‌های پرطرفدار در بازار موتورسیکلت است. در ادامه به معرفی و بررسی موتورسیکلت دوکاتی مانستر مدل ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

مانستر ۲۰۲۱ دارای چراغ‌های جلوی LED جدید با دیلایت‌های چشمگیر می‌باشد. این بایک همچنین از بدنه‌ای جدید و پشت آمپرهای دیجیتال ۴.۳ اینچی سود می‌برد.

ویژگی های موتورسیکلت دوکاتی مانستر

مانستر به مبحث ارگونومی اهمیت زیادی داده و ارتفاع صندلی آن ۸۲۰ میلی‌متر است که اگر برای موتورسیکلت‌سوار زیادی بلند باشد می‌تواند کیت فنرهای سفارشی را انتخاب کند که می‌تواند این ارتفاع را به ۷۷۵ میلی‌متر کاهش دهد.

دوکاتی-مانستر

طراحان علیرغم ایجاد چنین تغییراتی تصمیم داشته‌اند همان هویت قابل‌تشخیص مانستر را حفظ کنند. به همین خاطر چندین ویژگی سنتی این بایک همچون باک سوخت بایسون بک آن حفظ شده است.

نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۹۳۷ سی‌سی جدید است که قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۳ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه جدید علیرغم حجم و قدرت بیشتر ۲.۴ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه قبلی می‌باشد.

افزایش حجم پیشرانه باعث شده گشتاور تولیدی نیز در تمامی دورها مخصوصاً در دورهای میانی بهبود یابد که این امر باعث بهبود سواری در جاده و پیچ‌ها می‌شود. گیربکس ۶ سرعته جدید با سیستم تعویض سریع نیز در این موتورسیکلت به چشم می‌خورد.

پیشرانه تنها بخش سبک‌تر دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ نیست زیرا فریم آلومینیومی جلو نیز از نمونه بکار رفته در پانیگیل V۴ الهام گرفته و همین امر باعث کاهش ۴.۵ کیلوگرمی وزن موتورسیکلت شده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز ۱.۷ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های پیشین می‌باشند. ساب فریم عقب هم با فناوری پلیمر تقویت شده با فیبر شیشه تولید شده و ۱.۹ کیلوگرم سبک‌تر است.

مشخصات فنی دوکاتی مانستر

طراحان دستگیره‌های فرمان را حدود ۷۰ میلی‌متر به سمت راننده کشیده‌اند تا موقعیت راننده در کنترل موتورسیکلت افزایش پیدا کند. همچنین موقعیت پای راننده هم با تغییرات همراه بوده و بخش مرکزی نیز نسبت به قبل نازک‌تر شده است.

دوکاتی-مانستر2

شرکت دوکاتی به موضوع ارگونومی نیز توجه ویژه داشته است و ارتفاع صندلی این خودرو به ۸۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است که البته اگر برای مالکان زیادی بلند باشد آنها می‌توانند کیت فنرهای سفارشی را سفارش دهند تا ارتفاع آن به ۷۷۵ میلی‌متر کاهش پیدا کند.

طراحان این شرکت سعی کردند با وجود تغییرات زیاد مانستر اصالت خود را حفظ کند و به همین دلیل برخی از ویژگی‌های سنتی از مدل قبلی نظیر باک سوخت بایسون بک در این خودرو حفظ شده است. یک پیشرانه ۲ سیلندر ۹۳۷ سی‌سی جدید با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۳ نیوتن‌متر نیروی این موتورسیکلت را تامین می‌کند. هرچند حجم و قدرت این پیشرانه نسبت به موتور قبلی افزایش یافته، اما وزن آن در مقایسه با پیشرانه قبلی حدود ۲.۴ کیلوگرم سبک‌تر است.

مهندسان با افزایش حجم پیشرانه توانسته‌اند گشتاور تولیدی را در تمام دورها به ویژه در دورهای میانی ارتقا دهند که چنین موضوعی سطح سواری در جاده‌ها و پیج‌ها را افزایش می‌دهد. دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ اکنون از یک گیربکس ۶ سرعت جدید با سیستم تعویض سریع بهره می‌برد. علاوه بر اینکه شرکت دوکاتی وزن پیشرانه را کاهش داده، با استفاده از فریم آلومینیومی جلو توانسته است بازهم وزن موتورسیکلت را ۴.۵ کیلوگرم کاهش دهد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها