اختصاصی تیترکوتاه؛

موتورسیکلت جذاب بی‌ام دبلیو را ببینید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی موتور سیکلت BMW S۱۰۰۰R می پردازیم.

موتورسیکلت بی‌ام دبلیو یکی از موتورهای پرطرفدار در بازار موتورسیکلت‌ها است. این موتورسیکلت از المان‌های شرکت بی‌ام دبلیو الهام گرفته است و این محصول را به یک موتوری جذاب و اسپورت تبدیل کرده است.

موتور سیکلت BMW S۱۰۰۰R را به صورت تکامل یافته تر در موتورسیکلت BMW S۱۰۰۰RR می‌توان یافت. شباهت‌های متعددی در این دو موتور اسپرت و دوست داشتنی وجود دارد. شاید S۱۰۰۰R به اندازه S۱۰۰۰RR چابک و قدرتمند نباشد ولی یقینا می‌تواند بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد و به سوارش بهترین حس ممکن را در لحظه هدیه دهد.

موتورسیکلت-بی-ام-و

ویژگی های موتور سیکلت BMW S۱۰۰۰R

علاوه بر قدرت، چهره فوق العاده زیبا و طراحی بکر این موتورسیکلت نیز در فروش آن نقش پررنگی را ایفا کرده است. در طراحی S۱۰۰۰R به خوبی می‌توانید آرمان‌های BMW را درک نمایید.

ب ام و M۱۰۰۰R به عنوان یکی از اعضای قابل توجه در باشگاه موتورسیکلت‌های اسپرت، برای سال ۲۰۲۳ با تغییراتی جدید در پیشرانه و همچنین تریم قطعات فیبرکربن همراه شده است.

رقم شتابگیری ب ام و M۱۰۰۰R اعلام نشده است، ولی با توجه به وزن ۱۹۹ کیلوگرم (با مخزن سوخت پر) و گیربکس شش سرعته با ضرایب دنده کوتاه‌تر از قبل، می‌­توان انتظار داشت که با وسیله­‌ای پرسرعت مواجه باشیم. با توجه به ضرایب کوتاه‌تر در دنده ۴، ۵ و ۶، پاسخگویی پیشرانه در سرعت‌های بالاتر هم قابل قبول خواهد بود.

با اضافه شدن قطعات جانبی به بدنه ب ام و M۱۰۰۰R، پایداری آن در سرعت‌های بالا بیشتر شده به نحوی که نیروی رو به پایین در سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مشخصات فنی موتورسیکلت بی‌ام دبلیو

ب‌ام‌و این موتورسیکلت جدید را به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۶.۵ اینچی مجهز کرده که قابل تنظیم بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده که زیر نور آفتاب هم به‌خوبی قابل‌خواندن است. این نمایشگر همچنین از ناوبری و بلوتوث هم برخوردار است.

موتور-بی-ام-و

نسل جدید S۱۰۰۰R به پیشرانهٔ چهار سیلندری مجهز شده که تازه توسعه یافته است و ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند خروجی این موتور نسبت به قبل تغییری نداشته اما به گفتهٔ ب‌ام‌و، این پیشرانهٔ جدید ۵ کیلوگرم سبک‌تر است و در دورهای میانی قدرت بیشتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، ضریب دنده‌های ۴، ۵ و ۶ بیشتر شده که موجب کاهش سروصدا، مصرف سوخت و دور پیشرانه در هنگام پیمایش‌های معمولی می‌شود.

همچون نسخه قدرتمند RR، ب ام و M۱۰۰۰R به پیشرانه ۴ سیلندر با سامانه زمان­بندی سوپاپ‌ها مجهز شده است، که می‌­تواند تا ۱۴.۶۰۰ دور بر دقیقه، دوران کند. خروجی این پیشرانه ۲۱۰ اسب­‌بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که به ترتیب در دورشمار ۱۳.۷۵۰ و ۱۱ هزار حاصل می­‌شود. در مقایسه با مدل ضعیف­‌تر S۱۰۰۰R، قدرت پیشرانه ۴۵ واحد افزایش ولی گشتاور یک واحد کاهش یافته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها