اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی و بررسی هیوندای آزرا گرنجور + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی هیوندای آزرا گرنجور می‌پردازیم.

کمپانی هیوندای در ایران یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین برندهای خودرویی است. هیوندای آزرا گرنجور در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

هیوندای آزرا سال‌ها به عنوان رده‌بالاترین و لوکس‌ترین محصول خودروساز کره‌ای شناخته می‌شد. این قضیه ادامه داشت تا اینکه هیوندای برند جنسیس را برای طراحی و تولید خودروهای لوکس راه‌اندازی کرد. این اتفاق باعث شد تا فروش هیوندای آزرا گرنجور توسط رقیب درون‌خانوادگی کاهش پیدا کند.

آزرا1

نسل پنجم آزرا در سال ۲۰۱۱ به بازار خودرو معرفی شد و مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ آن در نسخه‌های فول شرکتی و نیمه‌فول وارد شدند. دلیل استفاده هم‌زمان از آزرا و گرنجور در نام هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ به نحوه واردات خودرو برمی‌گردد. مدل‌های سفارش کره با نام هیوندای آزرا وارد شدند و نسخه‌هایی که سفارش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اروپا بودند، با اسم هیوندای گرنجور به فروش رسیدند.

مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ و همچنین مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وارداتی به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۲ نیوتن.متر مجهز هستند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و هیوندای آزرا گرنجور مدل دو دیفرانسیل ندارد. تنظیم دریچه گاز کمی نامتعارف است و طوری است که وقتی در ترافیک سنگین گاز می‌دهید، انگار که خودرو می‌خواهد بپرد. با این حال موتور هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ عملکرد نرم و روانی دارد. بر اساس نتایج تست‌های مستقل، شتاب صفر تا ۱۰۰ هیوندای آزرا گرنجور ۸ ثانیه است.

مصرف کم بنزین هیچ وقت اولویت اول خریداران سدان‌های بزرگ نیست و مصرف سوخت هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ نیز از این قاعده پیروی می‌کند. این سدان بزرگ کره‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی ۹.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند. اگر این میزان مصرف بنزین به نظرتان زیاد است، می‌توانید هیوندای سوناتا هیبرید را بخرید.

آزرا

اگر دنبال یک سدان فول سایز با رانندگی جذاب و سرگرم‌کننده هستید، دور هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۵ را خط بکشید. این خودرو فاصله محوری زیاد و ابعاد بزرگی دارد و هنگام رانندگی اسپرت، دچار کم‌فرمانی می‌شود. حسی که از فرمان هیوندای آزرا گرنجور می‌گیرد، سنگین و مکانیکی است و با وجود سیستم فرمان برقی، بی‌حس و حال به نظر می‌رسد.

هیوندای آزرا پستی و بلندی‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند و سیستم تعلیق نرم آن در سفرهای طولانی‌مدت ارزش خودش را نشان می‌دهد. عایق صوتی جلوی ورود صدا از بیرون خودرو را می‌گیرد و در ترکیب با سیستم تعلیق نرم هیوندای گرنجور، محیطی آرام و راحت را، به‌خصوص در سفرهای طول و دراز جاده‌ای فراهم می‌کند.

امکانات و تجهیزات هیوندای آزرا گرنجور

حتی نسخه‌های پایه گرنجور هم از نظر سطح آپشن شرایط مطلوبی دارند، چه برسد به نمونه‌های به اصطلاح فول که قادرند از این حیث با خودروهای جدیدتر حاضر در بازارمان نیز رقابت کنند. در لیست تجهیزات گرنجور آپشنال، گزینه‌هایی نظیر: کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، ترمزهای ضد قفل با توزیع یکسان نیرو و سیستم ترمز کمکی، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، کنترل ترمز در پیچ‌ها، کنترل ایستایی در شیب، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، پشت سری فعال، سنسوهای پارک جلو و عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل هوشمند، برف‌پاک‌کن اتوماتیک مجهز به یخ‌زدا، چراغ‌های تطبیق‌پذیر اتوماتیک، چراغشور، چراغ مشایعت، نورپردازی داخلی، فرمان الکتروهیدرولیک ۴ حالته با قابلیت تنظیم برقی و حافظه، سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی، نمایشگر لمسی مرکزی، دوربین دنده عقب، بلوتوث، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، کول باکس، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و تهویه، ماساژور صندلی راننده، گرمکن صندلی عقب، آینه الکتروکرومیک، سقف پانوراما با سانروف برقی و بسیاری موارد دیگر به چشم میخورند که با توجه به سن و سال ماشین واقعاً عالی است. ضمناً نسل پنج آزرا از آزمون‌های سخت‌گیرانه موسسه ایمنی IIHS امریکا نیز سربلند بیرون آمده و با کسب امتیاز G (خوب) خیالمان را از بابت ایمنی ماشین آسوده نموده است.

رقبای هیوندای آزرا گرنجور در بازار

کیا کادنزا و تویوتا آریون از نزدیک‌ترین رقبای هیوندای گرنجور محسوب میشوند. نسل پنجم گرنجور از نظر کیفیت ساخت، دوام قطعات و شتاب یارای رقابت با تویوتا آریون را ندارد اما در عوض با طراحی کمی لوکس‌تر، کابین شکیل‌تر و سطح تجهیزات به مراتب بالاتر میتواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

کادنزا هم از نظر توانایی‌های حرکتی و هندلینگ برتر از نماینده هیوندای ظاهر می‌گردد اما از لحاظ کیفیت سواری و حس و حال لاکچری در پس آزرا قرار می‌گیرد. در این بین خودروهای دیگری نظیر رنو لتیتود، هوندا آکورد و تویوتا کمری نیز کم و بیش در همین حوالی قیمتی قرار دارند و هر یک با مزایا و معایب خود میتوانند نظر شما را تغییر دهند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها