نهاده دامی | قیمت نهاده دامی | بازار نهاده دامی

قیمت نهاده های دامی با کاهش همراه شد

نرخ نهاده ها در روزهای پایانی سال اعلام شد که به نظر می رسد با کاهش همراه شده است.

قیمت نهاده های دامی با کاهش همراه شد

قیمت نهاده دامی و نهاده کشاورزی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل طبیعی مانند شرایط آب و هوایی، بیماری‌های گیاهی و حشرات، عوامل اقتصادی مانند نرخ ارز، تقاضای بازار، هزینه‌های تولید و حمل و نقل، عوامل سیاسی مانند تحریم‌ها و تعرفه‌های وارداتی و عوامل فنی مانند تکنولوژی و روش‌های کشاورزی و دامپروری می‌باشند. همچنین، تغییرات قیمت نفت و سایر محصولات انرژی نیز می‌تواند بر قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی تأثیر بگذارد. به طور کلی، تأثیر این عوامل بر قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌تواند به صورت موقت یا دائمی باشد و در نهایت، باعث تغییرات در بازار و درآمد کشاورزان و دامداران می‌شود.

قیمت نهاده ها، انواع جوجه ها و پرندگان گوشتی و تخم گذار اعلام شد، بر این اساس قیمت پودر چربی به طور میانگین در حدود ۵۵ هزار و ۲۵۰ تومان، کنجاله کلزا ۲۱ هزار و ۳۵۵ تومان، باکاس سه هزار و ۷۵۰ تومان و ذرت صد هزار و صد تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین کربنات کلسیم با نرخ چهار هزار و ۷۰۰ تومان و لیزین یک صد و ۱۴ هزار تومان، ترئونین یکصد و ۱۷ هزار تومان و جو نیز با قیمت ده هزار و ۷۵۰ تومان به فروش می رسد. در ادامه قیمت کنجاله آفتابگردان ۵۷ هزار و ۲۵۰ تومان، فسفات ۴۰ هزار تومان، گندم یکصد و ۵۹ هزار تومان و کنجاله سویا ۲۰۱ هزار و ۱۵۰ تومان در بازار مشاهده شد.

قیمت پولت یکصد و ۲۶ هزار تومان، کنجاله پنبه هزار تومان، جوش شیرین ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، متیونین ۱۶۸ هزار تومان، یونجه ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان، مولین ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سبوس نیز چهار هزار و ۷۰۰ تومان در بازار مشاهده می شود.

قیمت کنستانتره شیری هفت هزار و پانصد تومان، کنستانتره پرواری ۱۱ هزار و صد تومان، کنستانتره سوپر پرواری هفت هزار و ۷۰۰ تومان، تفاله خشک چغندر قند دو هزار و ۸۰۰ تومان و ویناس ۷۰۰ تومان، ملاس دو هزار و ۷۱۰ تومان، خوراک طیور هشت هزار و ۱۵۰ تومان و پیشدان نیز دو هزار و ۶۸۰ تومان اعلام شد.

در ادامه اعلام نرخ های نهاده های دامی نیز قیمت میان دان دو هزار و ۴۹۰ تومان، پایاندان دو هزار و ۳۵۰ تومان، سویا بلیت دامی یک هزار و ۷۲۰ تومان قیمت گذاری شد. جوجه یکروزه بوقلمون ۱۱۵ هزار تومان، گوشت مرغ مادر ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ زنده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان، دام کشتار ۴۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان، بوقلمون کشتار ۱۲۲ هزار تومان قیمت گذاری شد.

همچنین تخم مرغ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت منجمد ۳۲۰ هزار تومان، دام زنده ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، بوقلمون زنده یک صد هزار تومان به فروش می رسد. نرخ جوجه یکروزه تخم گذار ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ کشتار ۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان، جوجه یکروزه گوشتی ۱۸ هزار تومان است.

منبع: بازار
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها