تبلیغات گوگل چیست و چه فایدهای برای کسبوکار شما دارد؟
اگر صاحب یک کسبوکار هستید؛ احتمالاً بارها نام گوگل ادز به گوشتان خورده باشد. گوگل ادز و یا همان پلتفرم تبلیغات در گوگل شبکهای است که این امکان را برای کسبوکارهای مختلف فراهم میکند تا محصولات و یا خدمات خود را به طیف گستردهای از کاربران هدف نشان داده و بدین ترتیب فروش خود را افزایش دهند.
اگر صاحب یک کسبوکار هستید؛ احتمالاً بارها نام گوگل ادز به گوشتان خورده باشد. گوگل ادز و یا همان پلتفرم تبلیغات در گوگل شبکهای است که این امکان را برای کسبوکارهای مختلف فراهم میکند تا محصولات و یا خدمات خود را به طیف گستردهای از کاربران هدف نشان داده و بدین ترتیب فروش خود را افزایش دهند.
مزیتهای زیادی برای تبلیغ در گوگل برای کسبوکارها عنوان شده است. از تعرفه گوگل ادز برای کسبوکارهای ایرانی که قیمت مناسبی را نشان میدهد که گذر کنیم؛ مواردی همچون دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان هدف و یا امکانات مختلف هدف گیری این نوع تبلیغات، از جمله گزینههایی هستند که بیزینسهای مختلف بازار را به تبلیغ در این شبکه علاقهمند کردهاند.
برای تبلیغ در گوگل شما نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز و سپس شارژ اکانت خود دارید. با توجه به این موضوع که امکان پرداخت مستقیم به گوگل برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ شما میتوانید از خدمات سایتهای واسطه در این مورد استفاده کنید.
اما مواردی که در بالا ذکر شد؛ تنها گزینههایی از مزیتهای تبلیغات در گوگل بودند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی 8 فاکتور اساسی برای ارائه تبلیغات به گوگل بپردازیم:
1. هیچ سرمایه گذاری حداقلی برای آن وجود ندارد
این گزینه یکی از نکات مثبت استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچکی است که اغلب بودجه اندکی دارند. حتی اگر بودجه زیادی برای کارهای بازاریابی خود داشته باشید، باز هم دوست ندارید هزینه زیادی را برای تست و بررسی یک کانال بازاریابی جدید اختصاص دهید.
در گوگل ادز هیچ سرمایه گذاری حداقل یا هزینه ماهانه برای تبلیغات وجود ندارد. این موضوع بدین معنی است که خطر و ریسک کمتری در مقایسه با سایر گزینه های تبلیغاتی که به هزینه های بیشتر نیاز دارند وجود خواهد داشت.
برخی از کلیدواژه ها هزینه های بیشتری نسبت به سایر کلمات خواهند داشت، اما اگر در مورد بودجه و بازاری که در آن رقابت میکنید دید منطقی داشته باشید تبلیغات گوگل برایتان مناسب خواهد بود.
2. تنها برای نتایج به دست آمده هزینه میکنید
تبلیغات گوگل ادوردز نه تنها یک گزینه مقرون به صرفه است بلکه به شما کمک میکند تنها زمانی که به نتایج دلخواه خود رسیدید هزینه پرداخت کنید. تبلیغات از نوع پرداخت هزینه به ازای کلیک، بسیار موثر است زیرا تنها زمانی پول پرداخت میکنید که فردی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده است.
اگر کمپین تبلیغاتی شما به درستی تنظیم شده باشد و کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی منفی مورد بررسی قرار گرفته باشد، پس هزینه ای که برای کلیک پرداخت میگردد، بسیار عالی خواهد بود.
علاوه بر این، بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز (Remarketing) به شما کمک میکند افرادی را هدف قرار دهید که در گذشته بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند، اما هنوز به مشتری تبدیل نشده اند. این موضوع به شما کمک میکند مشتریان احتمالی را به خوبی دنبال کنید و در کنار خود نگه دارید. نتایج مفید یکی از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل ادز به شمار می روند.
3. گوگل ادوردز اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار میدهد
در مقایسه با متدهای سنتی تبلیغاتی همچون دادن آگهی در تلویزیون، تبلیغات کلیکی همچون تبلیغ در گوگل ادوردز دیتاهای مناسبی را در اختیار شما قرار میدهند که با استفاده از آنها میتوانید تجربه بهتری از تبلیغات داشته باشید. بررسی فاکتورهایی همچون نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (CVR) و دیگر موارد موجود در شبکه گوگل ادوردز این امکان را برای کاربران فراهم کردهاست تا میزان درگیری مخاطبان هدف خود را رصد کرده و تبلیغات هدفمندتری را برای آنها طراحی کنند. قابل ذکر است که امکان رهگیری بسیاری از این فاکتورها در سایر روشهای تبلیغاتی همچون تبلیغ در رسانههای اجتماعی برای تبلیغدهندگان وجود ندارد.
4. تبلیغات گوگل در زمان مناسب نمایش داده میشود
زمانی که فردی وقت خود را برای جستجو در گوگل اختصاص میدهد، معمولا در همان زمان به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز خود خواهد بود. این فرد دوست دارد در همان زمان به چیزی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند.
همین امر باعث می شود کسب و کارها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن داشته باشند و در همان زمانی که مشتری به دنبال تصمیم گیری در مورد خرید است در معرض دیدشان قرار بگیرند. این یکی از ویژگی های منحصر بفردی است که شما را مجاب میکند از تبلیغات گوگل استفاده کنید.
قبل از اینکه تبلیغات دیجیتال محبوبیت امروزی خود را کسب کند، کسب و کارها بیشتر در صفحات زرد به تبلیغ می پرداختند. آن ها تلاش می کردند تبلیغات خود را در طبقه بندی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهند تا مشتریان احتمالی که به دنبال محصول یا خدمات خاص بودند این تبلیغ را مشاهده کنند.
گوگل ادوردز نیز ضرورتا صفحه زرد بازاریابی دیجیتال است؛ اما بهتر از آن کار می کند زیرا می توانید نمایش تبلیغات خود را بر اساس کلیدواژه ای که فکر می کنید مشتریان احتمالی جستجو خواهند کرد تنظیم کنید.
5. تبلیغات گوگل در موقعیت مناسب نمایش داده میشود
زمانبندی یک موضوع بسیار مهم است؛ اما اگر تبلیغات ادوردز شما در منطقه محلی مشتریان نمایش داده نشود کمکی نخواهد کرد. گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد هدف گذاری خود را بر اساس منطقه جغرافیایی انجام دهید و همین امر شما را مطمئن می سازد که تبلیغات تنظیم شده تنها برای مشتریان احتمالی موجود در بازار شما نشان داده می شود.
اگر یک کسب و کار محلی هستید، این موضوع بدین معنی است که می توانید نواحی را انتخاب کنید که در آن مشتریان از کسب و کارتان بازدید می کنند.
به عنوان مثال اگر دندانپزشک هستید و به این نتیجه رسیده اید که بیشتر بیماران شما در شعاع 15 مایلی مطب زندگی می کنند، می توانید تنها برای این افراد تبلیغ کنید و این محدوده را هدف قرار دهید. این روش نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل است.
همین امر شما را مطمئن می سازد که مشتریان احتمالی در مکان مناسبی قرار دارند و می توانند به مشتری وفاداری تبدیل شوند. (البته در حال حاضر امکان تنظیم نمایش آگهی بر اساس موقعیت مکانی برای کشور ایران امکانپذیر نمیباشد. البته امکان تنظیم بر اساس زبان و آیپی وجود دارد. همچنین می توانید از نمایش تبلیغات خود در کشورهای خاص جلوگیری کنید.)
6. گوگل ادوردز انعطافپذیر است
شبکه گوگل ادوردز با ارائه امکانات مختلف به کاربران سعی میکند تا دقیقترین هدفگیری از مخاطبان را برای آنها داشته باشد. قابلیتهای متنوعی در این رابطه برای کاربران در نظر گرفته شدهاند که انواع انطباق کلمات کلیدی یکی از مهمترین آنهاست. با استفاده از این گزینه میتوانید هدفگیری بهتری از مخاطبان خود داشته و میزان انطباق کلمات کلیدی خود با عبارتهای سرچشده توسط کاربران را تعیین کنید. استفاده از این قابلیت فوقالعاده گوگل ادوردز این امکان را برای شما فراهم میکند تا مشتریان احتمالی خود را شناسایی کرده و تبلیغات خود را به کسانی نشان دهید که به دنبال آنها هستند.
7. گوگل ادوردز به ایجاد استراتژی سئو کمک میکند
یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل این است که به استراتژی سئو کمک بسزایی می کند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو، سرمایه گذاری عالی است زیرا اگر سایت شما در نتایج اول گوگل قرار گیرد مجبور نیستید برای به دست آوردن کلیک، هزینه ای پرداخت کنید.
با این حال، برای به دست آوردن رتبه بندی بالاتر در نتایج گوگل به کمک سئو، ممکن است ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز داشته باشید و این کار به تلاش بی وقفه و سرمایه گزاری اولیه زیادی نیاز دارد.
به کمک تبلیغات گوگل نیز می توانید سایت خود را همیشه در صفحه اول گوگل داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که این دیده شدن نیازمند صرف هزینه مستمر است. نکته کلیدی این است که گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد کلیدواژه های مختلفی را تست کنید و ببینید چه کلماتی ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت میکنند.
شما می توانید از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی مناسب سئو استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که بودجه خود را صرف کلیدواژه هایی میکنید که میتواند فروش واقعی به همراه داشته باشد.
8. رقبایتان از گوگل ادوردز استفاده میکنند
قبول کنید یا نه همه ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و کسبوکارهای حاضر در این عصر نیز باید شیوه تبلیغات دیجیتال را برای نشان دادن بیزینس خود به کاربران هدف انتخاب کنند. تمام مزیتهایی که در این مقاله برای شما عنوان کردیم این نکته را بیان میکنند که امروزه گوگل ادوردز به عنوان یک مرجع قدرتمند در حوزه تبلیغات شناخته شده و شک نداشته باشید که رقبای شما نیز اقدام به استفاده از این پلتفرم بزرگ تبلیغاتی کردهاند. بنابراین عاقلانه است که شما نیز شیوههای تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و اقدام به طراحی کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادوردز خود کنید.
گوگل ادز یکی از بهترین استراتژیهای تبلیغاتی شماست
گوگل به واسط تعداد مخاطبان بالایی که دارد؛ این امکان را برای کسبوکارهای مختلف فراهم میکند تا با استفاده از گزینههای متعدد تبلیغاتی، محصولات و یا خدمات خود را به تعداد افراد بیشتری نشان دهند.
در این مطلب سعی کردیم مهمترین دلایل برای تبلیغ در این شبکه را برای شما عنوان کرده تا بتوانید با نگاهی شفاف اقدام به تبلیغ در این شبکه کنید. در صورتی که تصمیم به تبلیغ در گوگل گرفتهاید؛ میتوانید با کارشناسان مجموعه جی ادز (g-ads.org) تماس حاصل کرده تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.
نظر شما