۴ دلیل برای اجاره آپارتمان مُبله

اجاره یک واحد آپارتمان مناسب در یک مجتمع مسکونی، به طور قابل توجهی بر زندگی شما تأثیر می گذارد. این تأثیرگذاری وقتی عمیق تر می شود که شما منزل مُبله انتخاب می کنید. آپارتمان‌ های مبله، تقریباً تمام وسایل و لوازم اساسی و بزرگی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهند.

4 دلیل برای اجاره آپارتمان مُبله

 

چه وسایل و لوازمی در آپارتمان های مُبله، دیده می شوند؟

معمولاً تمامی وسیله ها و لوازم ضروری را در آپارتمان مُبله می توان دید. در ادامه، این وسایل و لوازم را به تفکیک محل قرار گرفتنشان نام می بریم.

در آشپزخانه این خانه ها، معمولا تعدادی کابینت (که روی یکی از آن ها سینک ظرفشویی است) و میز و صندلی برای صرف غذا قرار داده می شود. صاحبخانه، ماشین لباسشویی و اجاق گاز را حتماً در این مکان قرار می دهد. برخی صاحبان خانه ها، پا را از این فراتر می گذارند و ماشین ظرفشویی، مایکروویو، قهوه ساز، چای ساز و مخلوط کن هم برای مستأجر در این بخش خانه می گذارند.

در سالن پذیرایی و اتاق نشیمن، این وسیله ها به چشم می خورند: مبل راحتی، ست میز عسلی و جلومبلی، ویترین یا میز کنسول، یک دستگاه تلویزیون و میز آن. در بخشی از این قسمت خانه که نزدیک درب ورودی است یک جالباسی با تعدادی طبقه برای قرار دادن کفش ها وجود دارد.

برسیم به اتاق خواب. اینجا مطمئناً کمد دیواری ساخته شده است. در این قسمت منزل مبله، حتما یک تخت وجود دارد. غیر از آن، وسایل زیر را هم می توانیم ببینیم:

  • میز توالت با کشو زیاد
  • میز تحریر یا کامپیوتر
  • آینه قدی

سرویس بهداشتی که نزدیک اتاق خواب است، معمولاً متشکل از یک دوش و یک توالت فرنگی است. در این بخش، کابینت و تعدادی طبقه برای قرار دادن لوازم شستشو و حمام وجود دارد. برخی خانه ها، توالت ایرانی هم دارند.

توجه داشته باشید که برخی صاحبخانه ها به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، از گذاشتن تشک روی تخت جلوگیری می کنند. البته غیر از مسائل بهداشتی، دلیل دیگر آن ها برای تشک نخرید را می توان فرسوده شدن این کالای خواب در اثر استفاده مکرر افراد با وزن های گوناگون و ترجیحات مستأجرهای مختلف برای خوابیدن دانست.

چرا بهتر است به سراغ آپارتمان مبله برویم؟

زندگی در یک آپارتمان مبله، کاری هوشمندانه است و مزایای متعددی دارد. از دلایل تمایل داشتن برخی از افراد (به خصوص جوان ها) به این سَبک زندگی، می توانیم اشاره به موارد زیر کنیم:

امکان اِسکان فوری

وقتی اساسی ترین وسیله ها در خانه چیده شده باشد، شما از دردسرهای مربوط به جستجو در بازار برای خرید محصولات مورد نیاز خلاص می شوید و دیگر نیازی ندارید که به فکر خرید وسایل و ارسالشان به منزل جدید و نحوه مونتاژ کردنشان باشید. فقط کافی است ظرف و ظروف و لباس و لوازم شخصی را در کارتن هایی بگذارید و فوراً روانه منزل جدید شوید.

این مزیت برای جوان های دانشجو و دانش آموزانی که مهاجرت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. چه تازه در دانشگاه یا مدرسه بخواهید شروع به تحصیل کنید و چه به خط پایان رسیده باشید، زندگی شما همیشه گویی روی هواست. اجاره یک آپارتمان مبله، تمرکز شما را بر هم نمی زند و شما می توانید این تمرکز را روی پیشرفت تحصیلی و حتی شغلی خود بگذارید.

صرفه جویی در زمان

وقت شما ارزشمند است و اجاره یک آپارتمان مبله، کاری است که در جهت ارج نهادن به زمان با ارزش خود می توانید انجام دهید. با این کار، شما دیگر لازم نیست روزها و ساعت ها وقت بگذارید و به دنبال خرید وسایل باشید. همچنین مانع از اختصاص زمان خود به جابجایی و چیدن وسایل هم می شوید. همه چیز از روز اول آماده است تا شما از زندگی در محیط جدید لذت ببرید.

صرفه جویی در هزینه ها

مبلغ پیش پرداخت (یا همان پول پیش) که در هنگام اجاره آپارتمان های مبله از شما دریافت می شود، ممکن است کمی بالاتر از سایر خانه ها باشد. این هزینه، صرفاً به دلیل این اخذ می شود که خیال مالک از بابت آسیب نرساندن شما به وسایل راحت باشد. با در نظر گرفتن اینکه شما دیگر نیازی به خرید وسایل و پرداخت کرایه حمل بار سنگین ندارید، اجاره این واحدهای آپارتمانی گزینه اقتصادی است.

راه حل مناسب برای افرادی که زیاد جابجا می شوند

برخی از افراد، مشاغلی دارند که دارای ماموریت های متعدد است. روند این ماموریت ها طوری است که شخص مثلاً باید دو سال در شهرهای جنوبی باشد و چهار سال در شهرهای مرکزی. در اینجا، چند مشکل به وجود می آید. یکی اینکه فرد مدام باید وسایلش را از استانی به استان دیگر ببرد و این مسئله ممکن است سبب شود که وسیله هایش به دلیل وضع بد جاده ها، آسیب های جدی ببینند. هزینه حمل بار، در این مواقع زیاد است و این، یک معضل دیگر برای افراد است. گاهی ممکن است حمل و نقل همه وسایل، با یک دستگاه تریلی امکانپذیر نباشد و این یعنی پرداخت کرایه بیشتر. یک مشکل دیگر هم این است که بدنه محصولات، ممکن است مناسب برای همه نقاط کشور نباشند؛ مثلا کمد لباس شما در شهری مثل تهران، دچار آسیب نمی شود؛ اما همین وسیله ممکن است در اثر نفوذ رطوبت شهرهای شمالی، دچار تغییر شکل در اثر باد کردن چوب شود.

اِعمال تغییرات در آپارتمان های مبله، غیرممکن نیست.

در ابتدا که وارد یک آپارتمان مبله می شوید، شاید به نظرتان وسایل چندان مورد علاقه تان نباشند یا حس کنید جای یک یا چند وسیله خالی است. در اینجا، دو راه برای برطرف کردن این حس بد دارید: 1. استفاده از لوازم دکوری برای آوردن زیبایی به خانه و 2. صحبت با صاحبخانه برای اضافه کردن چند وسیله دلخواه یا تغییر برخی از وسایل. اگر او موافقت نکرد که خودش این مسئولیت را بر عهده بگیرد، شما می توانید فقط از او اجازه اضافه کردن وسایل با هزینه خودتان را بگیرید. مثلاً اگر کتاب زیاد دارید و نیاز به قفسه هایی برای چیدنشان دارید، قادر به خرید یک کتابخانه چوبی یا فلزی با ابعاد مناسب هستید.

وسایل آپارتمان مبله را از کجا می توان خرید؟

فروشگاه های حضوری و اینترنتی زیادی از جمله فروشگاه اینترنتی سه گامه هستند که به صورت تخصصی، به فروش کلیه محصولات مورد نیاز برای دکور اداری و طراحی داخلی خانه می پردازند. این فروشگاه ها، طرح های متنوع اقساطی هم دارند تا مشتری بدون داشتن دغدغه های مالی بتواند کالاهای مورد نیازش را بخرد.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر