بذرپاش خیال مستاجران را راحت کرد

وزیر راه وشهرسازی گفت: هفته آینده نرخ سقف اجاره مسکن که مصوب شورای مسکن استان‌ها است اعلام می‌شود.

بذرپاش خیال مستاجران را راحت کرد

تعیین سقف اجاره بهای مسکن تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است. هزینه های بالای اجاره مسکن به کابوس مستاجران تبدیل شده و این قشر از جامعه چشم انتظار راهکاری موثر از سوی دولت برای حل این معضل هستند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه ساخت ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد مسکونی آغاز شده است گفت: از این تعداد ۵۶۰ هزار واحد تحویل داده شده و مابقی هم در مراحل ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: موفقیت در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و ۴ میلیون واحد مسکونی را شاخص‌ها و عدد رقم نشان می‌دهد و شاخص رشد از منفی ۱۳ در سال ۹۹ به مثبت ۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است و این میزان رشد در اراضی‌ها قابل مقایسه است و حاضر هستیم استان به استان واحد‌های مسکونی در روستا‌ها را نشان دهیم.

او بیان کرد: روز یکشنبه هفته آینده بیشتر استان‌ها نرخ سقف اجاره که مصوب شورای مسکن استان‌ها است را ارسال می‌کنند و درحال‌حاضر دو تا سه استان باقی مانده است و در هفته آینده سقف مصوب اجاره مسکن که مصوب شورای مسکن استان‌ها است اعلام می‌شود.

بذرپاش گفت: رعایت سقف اجاره مسکن نیازمند یک قانون و مکانیزم‌های سختگیرانه است و این قانون برای نخستین بار اختیارات قانونی را به دولت می‌دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر