کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۹

قیمت مسکن با مخ به زمین خورد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت مسکن با مخ به زمین خورد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۵ سپتامبر ( ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی و سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بسته حمایتی امریکا برای اوکراین

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده مشتاق است تا در این ماه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور درباره استراتژی جنگ اوکراین گفت‌وگو کند و واشنگتن در حال کار بر روی بسته کمکی قابل توجه است. زلنسکی گفته است که می‌خواهد یک طرح پیروزی ارائه کند که می‌تواند روسیه را وادار کند تا جنگ خود در اوکراین را از طریق دیپلماتیک به بایدن و دو جانشین احتمالی او پایان دهد.

  • اعتصاب این خلبانان ختم به خیر شد

ایر کانادا در آخرین لحظه با اتحادیه خلبانان پیمانی امضا کرد و از اعتصابی که بیش از ۱۰۰۰ پرواز روزانه در سراسر جهان را متوقف می‌کرد، جلوگیری به عمل آورد. بر اساس بیانیه ای، ایر کانادا و انجمن خلبانان خطوط هوایی، که نماینده بیش از ۵۰۰۰ خلبان این شرکت هستند، به توافقی آزمایشی برای یک قرارداد جدید چهار ساله رسیدند. این شرکت هواپیمایی گفت که شرایط این توافق تا زمان تصویب رای محرمانه باقی می‌ماند.

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت مسکن سقوط کرد

داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد، قیمت مسکن جدید در چین در ماه آگوست با سریع‌ترین سرعت در بیش از ۹ سال گذشته سقوط کرد، زیرا اقدامات حمایتی نتوانسته بهبود معنی‌داری در بخش املاک ایجاد کند. بر اساس داده‌های اداره ملی آمار (NBS)، قیمت مسکن جدید ۵.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که سریع‌ترین نرخ از ماه می‌۲۰۱۵ در مقایسه با کاهش ۴.۹ درصدی در ماه جولای بود. بازار املاک همچنان با توسعه‌دهندگان بدهکار، آپارتمان‌های ناقص، و کاهش اعتماد خریداران، فشار بر سیستم مالی و به خطر انداختن هدف رشد اقتصادی ۵ درصدی در سال، دست و پنجه نرم می‌کند.

  • اعتصاب سامسونگ در هند

اعتصاب کارگری در هند کار در یک کارخانه سامسونگ را مختل کرده است. این اعتصاب توسط یک گروه کارگری رهبری می‌شود که از حمایت سیاسی برخوردار است و کارمندان را سازماندهی کرده است. اکنون آنها قصد دارند تلاش خود را در صنعت الکترونیک در سراسر کشور گسترش دهند. پنج روز است که اعتراضات سامسونگ در مورد دستمزدهای پایین ادامه دارد. این موضوع هدف نخست وزیر هند نارندرا مودی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و افزایش تولیدات الکترونیکی به ۵۰۰ میلیارد دلار در ۶ سال را با مشکل مواجه می‌کند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بیراهه رفتن ترامپ در کنترل تورم

رأی دهندگان در امریکا به طور یکسان از تورم شکایت دارند، اما هم جمهوری خواهان و هم دموکرات‌ها تا حدی از تعرفه‌ها یا مالیات بر واردات حمایت می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا متعهد شده است که تعرفه‌ها را بر چین افزایش دهد و تعرفه‌های همه جانبه را بر واردات از کشورهای دیگر اعمال کند، چیزی که به ناسیونالیسم اقتصادی او دامن می‌زند و از طرفی وعده او برای مبارزه با تورم را به چالش می‌کشد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، طرح تعرفه ترامپ را به عنوان مالیات مورد انتقاد قرار داده است، اما جو بایدن تعرفه هایی را که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود وضع کرده بود، حفظ کرده است.

  • درهای برلین به روی این کارگران مهاجر باز شد

آلمان یک قرارداد کنترل مهاجرت با کنیا منعقد کرده است که باعث می‌شود برلین درهای خود را به روی کارگران ماهر و نیمه ماهر کنیایی باز کند. این قرارداد روز جمعه توسط اولاف شولز، صدراعظم آلمان و ویلیام روتو، رئیس‌جمهوری کنیا، امضا شد. روتو روز جمعه برای یک دیدار رسمی دو روزه وارد آلمان شد. در حالی که تعداد دقیق کارگرانی که به آلمان می‌آیند فاش نشده است، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کنیا قبلاً گفته بود که به دنبال فرصت‌های شغلی برای ۲۵۰۰۰۰ کنیایی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر