اعتبار گذرنامه ها افزایش می‌یابد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه جعل گذرنامه ایرانی ممکن نیست، گفت: به دنبال راهکار‌هایی برای افزایش مدت اعتبار گذرنامه‌های ایرانی از ۵ سال به ۱۰ سال هستیم.

اعتبار گذرنامه ها افزایش می‌یابد

سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از افزایش ۶۰ درصدی صدور گذرنامه‌های زیارتی در ایام اربعین خبر داد و بیان کرد که با تمرکززدایی از چاپ گذرنامه در تهران، این خدمات به‌صورت محلی در استان‌های پرتقاضا ارائه شد تا زائران سریع‌تر مدارک خود را دریافت کنند.

پلیس مهاجرت و گذرنامه برای جلوگیری از جعل یا سوءاستفاده از گذرنامه چه اقداماتی انجام داده است؟

برای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی تدابیر بسیاری انجام شده است که یکی از آنها جای‌گذاری یک تراشه الکترونیک در داخل جلد گذرنامه‌ها است. با توجه به اینکه باید تمام کشور‌های جهان از قوانین بین المللی برای تردد و عبور و مرور تبعیت کنند به همین منظور گذرنامه‌ها هم باید شاخص‌های امنیتی بالایی داشته باشند.

گذرنامه ایرانی یک گذرنامه معتبری است که با یک سری بهره‌برداری از فناوری‌ها و تراشه‌های الکترونیکی که در خود گذرنامه تعبیه شده عملاً جعل آن غیرممکن است. حتی اگر فردی بتواند اطلاعات گذرنامه را جعل کند، تراشه داخلی جلد گذرنامه قابل جعل نیست و در سیستم‌های کنترل به‌راحتی تشخیص داده می‌شود که فرد از گذرنامه جعلی استفاده می‌کند.

آیا در دو سالی که گذرنامه زیارتی چاپ می‌شود موردی از جعل این گذرنامه گزارش شده است؟

گذرنامه زیارتی یک گذرنامه دارای شاخصه‌های امنیتی و اوراق امنیتی است که در اختیار مردم قرار گرفت و در گزارشی هم که ما در این دو سال در زمان اربعین داشتیم، به هیچ عنوان مورد جعل قرار نگرفته است.

آیا موردی بوده است که فرد موفق به جعل گذرنامه ایرانی و خارج شدن از کشور با آن گذرنامه شده باشد؟

خیر، به هیچ عنوان، اگر فردی هم توانسته باشد اطلاعات گذرنامه را جعل کند، اما به دلیل اینکه آن گذرنامه جعلی آن تراشه نداشته است شناسایی شده و از سفر فرد جلوگیری شده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر