صریح و کوتاه با تیتر کوتاه

هشدار/ امسال دور مدرسه رفتن را خط بکشید!

خانواده ها یه دلیل اُفت کیفیت تحصیلی دانش آموزان در دو سال اخیر دغدغه دارند و دوست دارند فعالیت مدارس حضوری باشد، اما دغدغه سلامتی فرزندانشان نیز مسئله مهمی است.

هشدار/ امسال دور مدرسه رفتن را خط بکشید!

چند وقتی از بازگشایی مدراش می گذرد اما خانواده ها علاوه بر دغدغه های آموزش فرزندانشان، همچنان نگرانی هایی برای سلامتی آنها دارند. دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه پایه اول که آموزش مجازی را می گذرانند، اصلا فضای مدرسه را درک نمی کنند، در حالی که حضور در مدرسه در نظم دانش آموزان و تکلیف نویسی و … اثر مهمی دارد.

برخی کارشناسان آموزشی معتقد هستند اگر قرار است مدارس فعال باشند باید یا حضوری کامل باشد و یا مجازی کامل. این یعنی تجربه ترکیبی از فعالیت حضوری و مجازی نتیجه بخش نخواهد بود.

بی شک تا زمانی که واکسیناسیون کامل شود، بازگشایی مدارس دردی را دوا نمی‌کند و باید فعالیت آموزشی مجازی باشد چراکه بچه ها آنطور که باید مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند و می‌خواهند بازیگوشی کنند و در دوره ابتدایی که دیگر اصلاً قابل کنترل نیست.

پیش از این نیز خبرهایی درباره اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا پس از بازگشایی مدارس در چند شهر و شهرستان شنیده شده بود.

نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که وضعیت کنونی برای آموزش حضوری در شرایط کرونایی جوابگو نیست زیرا کلاس و مدرسه قبلاً ساخته شده و برای کرونا نبوده و در کلاس ها جمعیت ۲۵ نفری و حتی بیشتر داریم و از سوی دیگر ظرفیت برخی مدارس اجازه گروه بندی دانش آموزان را نمی دهد زیرا معلم کم است.

هرچند آموزش مجازی خیلی زود بچه های دوره ابتدایی را وارد فضای مجازی کرد و علاوه بر آثار متعدد این فضا بر رفتار کودکان، مهارت فیزیکی نوشتن نیز در استفاده از ابزار الکترونیک پایین آمده است اما سلامت فیزیکی و جسمی فرزندان ایران را نمی توان نادیده گرفت.

مجازی بودن آموزش‌های دانش آموزان ابتدایی دغدغه مادران شاغل را چند برابر مادران خانه‌دار کرده است چرا که تنها بودن کودک در منزل و بی‌توجهی به آموزش‌ها از یک طرف و همچنین از لحاظ دسترسی به اینترنت و فضای مجازی نیز نگرانی‌هایی را به همراه دارد.

در پایان باید گفت بهتر است معلمان و سیستم آموزشی تا زمان مهیا شدن شرایط دلسوزی بیشتری به خرج داده و شرایط را تا سال آینده به روال آموزش مجازی حفظ کنند تا در صورت پایدار شدن وضعیت سلامت جامعه بتوان دانش آموزان را در سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری به مدارس اعزام کرد.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها