نانوایی ها بی خیال کارتخوان شدند!

نانوایی ها بی خیال کارتخوان شدند!

الزام ثبت دستگاه های کارتخوان برای تشکیل پرونده مالیاتی باعث شده برخی از اصناف از جمله نانوایی ها نسبت به جمع آوری کارتخوان های خود اقدام کنند.

طبق آمارهای موجود، ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه کارتخوان فعال در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از این دستگاه‌ها، فاقد پرونده مالیاتی بوده و اطلاعی از صاحبان و یا استفاده کنندگان از آن در دست نیست.

در همین راستا کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی باید با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

پیش از این، سازمان امور مالیاتی مهلت ثبت نام دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (POS) را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده بود و سپس مهلت آن را تاپایان بهمن ماه تمدید کرد.

همین عامل باعث شده برخی از صاحبان کسب و کارها نسبت به جمع آوری کارتخوان های خود اقدام کنند. بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار تیتر کوتاه برخی از نانوایی ها دستگاه های کارتخوان خود را جمع کرده و تنها پول نقد دریافت می‌کنند. این در شرایطی است که با وجود کرونا ترجیح عموم مردم استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد است.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر