۲۰۶ در کمال ناباوری ارزان شد

۲۰۶ در کمال ناباوری ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اوایل سال جاری، قیمت ها بالا بوده و منطقی نیست.

سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به گونه‌ای که فروشنده خودرو زیاد است اما به دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودردو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب نشینی کرده اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که به ۳۲۰ میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود ۲۰ میلیون تومانی، ۳۰۰ میلیون تومان شده است. همچنین پراید با کاهش ۷ میلیون تومانی از قیمت ۲۰۷ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده، این در حالیست که همین ۲ خودرو در ۲ ماه گذشته به ترتیب ۲۶۰ میلیون و ۱۸۰ میلیون تومان بودند.

موتمنی تصریح کرد: نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل تأمین می‌شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجاد شده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود.

در جدول زیر میانگین قیمت خودروهای پر تیراژ در بازار قابل ملاحظه است.

خودرو قیمت بازار (مدل ۱۴۰۱)
کوییک اتوماتیک ۳۴۵ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای ۲۲۱ میلیون تومان
پراید ۱۱۱ (مدل ۹۹) ۲۰۰ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ (مدل ۹۹) ۱۸۰ میلیون تومان
تیبا صندوق‌دار ۱۹۲ میلیون تومان
تیبا هاچ‌بک EX ۲۰۱ میلیون تومان
ساینا دنده‌ای ۲۱۰ میلیون تومان
رانا پلاس ۲۹۵ میلیون تومان
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۰۰ میلیون تومان
۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) ۳۴۵ میلیون تومان
سمند LX، EF۷ ۳۳۲ میلیون تومان
سمند LX ساده ۲۹۸ میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۵۹۰ میلیون تومان
پژو پارس LX ۳۰۰ میلیون تومان
دنا معمولی ۳۹۰ میلیون تومان
سورن پلاس ۳۷۵ میلیون تومان
شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر