قدیمی ترین شرکت فعال جهان را می شناسید؟

شرکت ساخت‌وساز Kongo Gumi ژاپن که در سال ۵۷۸ تأسیس شد، به عنوان قدیمی‌ترین شرکت دائماً فعال در جهان شناخته می‌شود.

قدیمی ترین شرکت فعال جهان را می شناسید؟

هر روز هزاران شرکت در سراسر جهان راه‌اندازی و تعطیل می‌شوند. بیشتر آنها فقط چند سال یا حتی فقط چند ماه دوام می‌آورند. بزرگ‌ترین شرکت‌های امروزی تنها چند دهه است که وجود دارند و با توجه به تغییرات سریع فناوری، هیچ‌کس نمی‌داند که چقدر دوام خواهند آورد. تنها چند هزار شرکت با قدمت بیش از ۲۰۰ سال وجود دارند و حتی آنها در مقایسه با قدیمی‌ترین شرکتی که هنوز در حال اجراست، (کنگو گومی) جوان به نظر می‌رسند. این شرکت ساخت‌وساز ژاپنی که در قرن ششم توسط یک نجار کره‌ای که معابد بودایی را ساخته بود، تأسیس شد و به مدت ۱۴۴۶ سال کار می‌کند.

تاریخ کنگو گومی با نخستین معبد بودایی ژاپن، شیتننو جی در اوزاکا آغاز می‌شود. در اواخر قرن ششم، بودیسم در ژاپن به سرعت در حال گسترش بود، جایی که بیشتر مردم تائوئیسم را تمرین می‌کردند. خانواده سلطنتی می‌خواستند بودیسم را ترویج کنند و ساختن معبد بخش مهمی از آن بود. از آنجایی که هیچ صنعتگر ماهری در ژاپن برای ساختن معبد بودایی وجود نداشت، از سه کارشناس از باکجه و پادشاهی در کره برای کمک دعوت کردند.

کونگو شیکو یکی از سه صنعتگری بود که برای ساختن شیتننو جی، نخستین معبد بودایی به ژاپن آورده شد. او ساخت کنگو گومی را در سال ۵۷۸ تأسیس کرد. کار این شرکت بر روی معبد در "Nihon Shoki" که قدیمی‌ترین تاریخ رسمی ژاپن است ذکر شده است. این امر کنگو گومی را به قدیمی‌ترین شرکت ژاپن تبدیل می‌کند که هنوز هم فعال است.

کنگو گومی بسیاری از بهترین نجاران و صنعتگران ژاپنی را استخدام کرد. رقابت بین این گروه‌ها به آنها کمک کرد تا تکنیک‌های جدید را ابداع و بهبود بخشند و شرکت را از رقبای خود جلوتر نگه دارند.

Kongo Gumi یک شرکت ساختمانی بود که توسط خانواده کنگو به مدت ۱۴۴۶ سال اداره شده است. آنها موفقیت شرکت را بر سنت ترجیح دادند. در طول دوره ادو (۱۶۰۳-۱۸۶۸)، آنها با رقابت سختی روبه‌رو بودند، بنابراین آنها رهبران را بر اساس مهارت‌های نجاری و توانایی‌های مدیریتی خود انتخاب کردند.

کنگو گومی در طول تاریخ خود با روزهای سخت بسیاری روبه‌رو شد. در دهه ۱۹۲۰، در دوران رکود شووا، سی و هفتمین رهبر آن، کنگو هارویچی، به دلیل مشکلات مالی جان خود را از دست داد. سپس، در طول جنگ جهانی دوم، افراد کمتری تمایل به ساخت معابد بودایی داشتند. با وجود این چالش ها، کنگو گومی توانست تا سال ۲۰۰۶ زنده بماند، زمانی که توسط یک شرکت ساختمانی جوان از اوزاکا خریداری شد زیرا بدهی زیادی داشت و نمی‌توانست به تنهایی ادامه دهد.

اگرچه امروزه Kongo Gumi به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه ساختمانی تاکاماتسو فعالیت می‌کند، تاریخچه چشمگیر آن هنوز الهام‌بخش شرکت مادر و بسیاری دیگر در ژاپن است. هیچ یک از نوادگان خانواده کنگو در مدیریت این شرکت نقش ندارند و درحال‌حاضر تنها یک فرزند در استخدام کنگو گومی است. قبیله کنگو هنوز در بین نجاران ژاپنی بسیار مورد احترام است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر