قیمت جایگزین پراید در بهمن ۱۴۰۰
با حذف پراید از سبد محصولات سایپا، اکنون تیبا صندوقدار ارزانترین محصول این شرکت خودروسازی و ارزانترین اتومبیل تولید داخل است.
عرضه انبوه تیبا به بازار طی دو سال گذشته باعث شده است تا قیمت تیبا در بازار آزاد همسطح قیمت پراید شود، آنهم در شرایطی که قرعه کشی خودرو مانع از آن میشود که تمامی ثبت نام کنندگان برنده باشند. علت این مساله را میتوان در عرضه ادامهدار تیبا از سوی سایپا و البته توقف تولید پراید عنوان کرد، خودرویی که با گذشت دو سال از توقف تولید همچنان متقاضی دارد.
با وجود آنکه سایپا سعی دارد تیبا را یک خودرو جدید بنامد، نمیتوان گفت که تیبا محصولی جدید است و در بهترین حالت میتوان آن را نسخه ارتقا یافته پراید قلمداد کرد. با این وجود تیبا به سکوی پرتاب سابپا طی چندسال اخیر تبدیل شده است و طیف وسیعی از محصولات این شرکت براساس پلتفرم یا موتور مشترک با تیبا توسعه یافتهاند. پس از تولید تیبا بود که محصولاتی همچون تیبا ۲، ساینا، کوییک و شاهین به بازار عرضه شدند که تمامی آنها ویژگیهای مشترکی با تیبا داشتند.
تولید تیبا در سایپا از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. استهلاک اندک و هزینه نگهداری کمتر در مقایسه با انواع مدلهای پژو و سمند، موجب شده است تا تیبا توسط طیف گستردهای از مشتریان مورد استفاده قرار گیرد. امروزه علاوه بر آنکه تیبا توسط مشتریان شخصی خریداری میشود، در ناوگان تاکسیهای بیسیم و تاکسیهای اینترنتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. کاربرد گسترده تیبا به جا افتادن این خودرو در بازار ایران کمک شایانی کرده است، چرا که اکنون تیبا یکی از مرسومترین محصولات بازار به شمار میرود و در مدت زمانی کوتاه موفق شده است به رقیب قدرتمند خودروهای مشابه ایران خودرو تبدیل شود.
جدول قیمت تیبا، بهمن ماه ۱۴۰۰:
مدل | رنگ | بدنه | کارکرد | قیمت |
۱۴۰۰ | خاکستری | بدون رنگ | صفرکیلومتر | ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
۱۳۹۱ | نقره ای | بدون رنگ | ۱۸۰,۰۰۰ کیلومتر | ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
۱۳۹۵ | خاکستری | بدون رنگ | ۵۳,۵۰۰ کیلومتر | ۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
۱۳۹۹ | سفید | بدون رنگ | ۶,۵۰۰ کیلومتر | ۱۷۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان |
نظر شما