ماجرای مقاومت خودروسازان در برابر توقف تولید پراید

رئیس پلیس راهور در گفت‌وگوی نوروزی با همشهری می‌گوید انتقادات را از خودروسازان تا جایی ادامه می‌دهد که بالاخره خودروی ارزان، ایمن و زیبا دست مردم برسد.

بخشی از این مصاحبه در ادامه آورده شده است؛

وقتی به خودروسازها ابلاغ شده که خودرو با استاندارد یورو ۵ تولید کند چرا زیربار اجرای آن نمی‌روند؟

مشکل همین جاست که ما باید ببینیم با کدام استاندارد اروپا در حال تولید هستیم؟ آیا واقعا یورو۵ تولید می‌کنیم؟ به اعتقاد من خودروهای ما یورو ۲ هم نیستند؛ به همین دلیل هم ما از سال ۹۸ به جد موضوع کیفیت خودروی تولید داخل را دنبال کردیم و حرفی هم که می‌زنیم حرف کارشناسی است. پلیس ۱۱سال تصادفات را تحلیل کرده و براساس همین تحلیل تصادفات و فراوانی خودروها ایستادگی کردیم تا تولید پراید در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ متوقف شود؛ هرچند که مشکل پراید سال‌هاست در کشور وجود دارد و پرایدها همچنان در خیابان‌ها و جاده‌ها می‌چرخند، اما جلوی تولیدش را گرفتیم.

* مثل پیکانی که اوایل دهه ۸۰ متوقف شد…

دقیقا و الان خیلی نادر در خیابان پیکان می‌بینیم و ان‌شاء‌الله پراید هم روزی تمام خواهد شد.

* شنیدیم که خودروساز در مقابل توقف تولید پراید خیلی مقاومت کرده.

بله، خیلی تقلا کردند، مکاتبات زیادی داشتند که کارخانه سایپا با تولید روزی ۴۰۰ پراید می‌چرخد و اگر تولید متوقف شود، ما چه کنیم؟ اما بالاخره برای ایمنی مردم ما محکم ایستادیم و دیگر هیچ پرایدی را پلاک نکردیم یا همین خودروی ۴۰۵ شخصی هم متوقف شد؛ همه اینها به خاطر این است که خودروی ایمن جایگزین این خودروها شود.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر