امتیازی که بین فرهنگیان و و دانش آموزان مشترک شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های فرهنگیان به عنوان یک پایگاه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان تعریف شوند و بخشی از مأموریت درمانگاه‌های بهداشتی فرهنگیان هم به دانش‌آموزان اختصاص یابد.

امتیازی که بین فرهنگیان و و دانش آموزان مشترک شد

مدارس کشور از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ دوباره باز شد و آموزش حضوری برای تمام دانش‌آموزان برقرار شد اما مسلما آسیب‌های درخانه ماندن به همین زودی‌ها برطرف نخواهد شد.

صادق ستای‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: از بهمن تاکنون ۱۳۲۳ اتاق بهداشت جدید ایجاد کردیم. همچنین ۵ هزار اتاق بهداشت را تجهیز کردیم. ضمن اینکه با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی را برای مدارس فاقد چشمه آماده کردیم.

وی تاکید کرد: از دیگر اتفاقات که انجام شد این بود که با هدف کیفیت بخشی به بحث سلامت دانش‌آموزان و کیفیت‌بخشی به خدمات مراقبان بهداشت مدارس، از طریق هیأت وزیران، شاخص یک ۷۵۰ به یک ۴۸۰ اصلاح شد. یعنی قبلاً هر مراقب بهداشت باید ۷۵۰ دانش‌آموز را مراقبت می‌کرد چون دامنه و تعداد دانش‌آموزان خیلی زیاد بود به کیفیت آموزش و انتقال مطالب و ارائه خدمات آسیب می‌زد و ما آمدیم این شاخص را با این هدف که آن مراقب بهداشت بتواند زمان بیشتری را در خدمت دانش‌آموزان باشد، به یک ۴۸۰ اصلاح کردیم.

ستای‌فرد افزود: از طرفی در همین آزمون استخدامی اخیر که برگزار شد با این هدف که بتوانیم بخشی از کمبودهای مراقبان بهداشت را جبران کنیم، ۹۵۰ مراقب بهداشت را استخدام می‌کنیم و از مهرماه به مراقبین بهداشت ما اضافه می‌شوند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر