یک هفته سفر لاکچری به استانبول چند؟

یک هفته اقامت در استانبول نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، البته این رقم برای یک سفر نسبتا لاکچری به‌دست آمده است. استفاده از تورهای جمعی این مقدار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

یک هفته سفر لاکچری به استانبول چند؟

اما در این شرایط بحران زده اقتصادی کمتر کسی می‌تواند چنین گزینه‌ای را برای سفر انتخاب کند. این در حالیست که چندی پیش سفر خانواده یکی از مقامات دولتی خبر ساز شده بود و این سوال را برای بسیاری به وجود آورد که سفر به مقصد ترکیه چقدر تمام می‌شود.

ترکیه یکی از کشور های همسایه است که مورد اقبال قرار گرفته و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. البته نباید از این نکته غافل شد که این کشور یکی از مقصد های نسبتا ارزان مسافران ایرانی به شمار می آید با این وجود اما و اگر های در رابطه با این مقصد برای ایرانیان وجود دارد. به عنوان مثال سفر انفرادی ارزان تر است یا همراه با تور؟ کدام یک مقرون به صرفه‌تر است؟ مظنه سفری راحت به استانبول چقدر است؟

صندلی‌های ۱۰۰ میلیون تومانی

اگر به دنبال سفر راحتی هستید باید پرواز های گران قیمت را هم تجربه کنید و به جای استفاده از صندلی های اکونومی پرواز‌های فرست‌کلاس را انتخاب کنید. اما نباید از این نکته غافل شد که این دو پرواز تفاوت قیمت فاحشی با یکدیگر دارند. مقصود اسعدی سامانی ،دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور صحه بر این موضوع می گذارد و به گسترش نیوز می‌گوید: تفاوت قیمت بسیار زیاد بیشتر مربوط به پروازهای خارجی است، نرخ پروازهای ایرانی تفاوت چندانی ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که صندلی بیزینس یا فرست‌کلاس را انتخاب می‌کنند انتظار خدمات ویژه و بیشتری‌ را دارند برای همین به شرکت مربوطه مبالغ هنگفتی می پردازند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور در‌ پاسخ به سوال اینکه آیا آمار سفر های خارجی تغییری داشته است می گوید: با کاهش ویروس کرونا در ایام عید، سفر های خارجی رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد که از این میان بیشترین سفر به مقصد های نجف و استانبول بوده است.

وی در خاتمه با اشاره به صحبت هایی که پیرامون افزایش قیمت نامتعارف پرواز هاصورت گرفته است می گوید: اگرچه صحبت هایی پیرامون افزایش قیمت پرواز ها به گوش میرسد. اما واقعیت ندارد. زیرا نرخ پرواز ها به صورت متعارف افزایش داشته و باید در نظر داشت هرچه تقاضا بیشتر باشد و عرضه کمتر امکان دارد افزایش قیمت پرواز هم وجود دارد.

اما هزینه پرواز های هوایی چطور است؟ سایت های موجود هزینه بلیط رفت‌و‌ برگشت به استانبول با پرواز شرکت های داخلی و خارجی از پنج میلیون و دویست تومان تا ۳۱ میلیون تومان برای پرواز های اکونومی تخمین زده اند اما برای پرواز های فرست کلاس باید منتظر اعداد و ارقام نجومی باشید، زیرا این پروازها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده اند.

عوارض خروج از کشور

تا چندی پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری سفر‌های خارجی را کنار گذاشته و به سفر‌های داخلی اکتفا کردند چراکه وسایل شخصی را به وسایل ‌حمل‌ونقل عمومی ترجیح دادند اما این روزها سفر‌های خارجی دوباره رواج پیدا کرده اما سوال اینجاست یک هفته اقامت در ترکیه چقدر آب می‌خورد؟

سفرهای خارجی به جز هزینه اقامت هزینه‌های جانبی مانند عوارض خروج ، بلیط رفت و برگشت، خرید و تفریح را هم باید در نظر گرفت. برای این سفر ۴۰۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور آن هم برای نخستین سفر است اگر سفر‌ها بیشتر شود به همان تناسب نرخ عوارض خروج از کشور هم بالا می‌رود. به طوری که نرخ عوارض خروج از کشور‌ دومین سفر خارجی۶۰۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

هتل‌های استانبول میزبان مسافران ایرانی

برای اقامت در شهر استانبول راه‌های متعددی وجود دارد یکی از آنها اقامت در هتل‌های نسبتا ارزان است که اقامت در هتل ۴ ستاره برای یک هفته اقامت از ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان متفاوت است. اما این رویه برای هتل‌های مجلل کمی متفاوت است به عنوان مثال در هتل‌های ۵ ستاره از ۲۳میلیون تا ۷۰ میلیون تومان (بسته به نوع امکانات هتل) می‌توان رزرو کرد. راه‌حل ارزان تری هم برای سفر کم هزینه تر وجود دارد یکی از آنها استفاده از تور‌های مسافرتی است که هرکدام بسته به شرایطی که دارند نرخ متفاوتی را نیز در نظر می‌گیرند برای نمونه تور‌های سه روزه استانبول بین ۸تا ۲۰ میلیون نوسان دارد که برای صرفه جویی در هزینه‌ها مقرون به صرفه تر به نظر می‌رسد چرا که تمامی هزینه‌های رفت‌و برگشت، خورد و خوراک و اقامت در هتل همگی بر عهده برگزار‌کنندگان تور است. اما خوب یا بد بودن تور‌ها جای سوال دارد که معمولا با تجربه سفر‌های قبلی مشخص می‌شود.

سفر اقتصادی یا لاکچری!

حالا با در نظر گرفتن حداکثر گرفتن هزینه‌ها برای یک سفر دلپذیر در ترکیه دست کم باید ۱۷۰میلیون تومان هزینه کرد اما درصورتی که می‌خواهید سفری آرام و دلنشین و در عین حال اقتصادی داشته باشید با هزینه‌های کمتری هم می‌توانید به سفر بروید. اگر خودتان قصد سفر دارید نزدیک به۱۷۰میلیون تومان باید هزینه کنید. اما اگر می‌خواهید در کنار سفرسیاحتی خود دوستانی هم پیدا کنید با استفاده از تور‌های گردشگردی هزینه‌ای نزدیک به ۱۵ میلیون البته برای تور سه روزه می‌توانید هزینه کنید.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر