زاکانی: اجاره خانه فراتر از آرزو شد

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره تدبیر و امید قیمت مسکن ۸ برابر شد، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پروانه ساخت مسکن صادر کردیم.

زاکانی: اجاره خانه فراتر از آرزو شد

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه به صورت تخصصی هر دو هفته یک بار جلساتی برگزار خواهد شد گفت: امروز در حوزه شهرسازی موارد مطرح می‌شود و در دفعات بعدی در رابطه با سایر موارد توضیحاتی داده خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع امروز و کمیسیون ماده ۵ در رابطه با شهرسازی است. مسکن دارای جنبه رفاه است و نیاز پایه دارد و نگاه اقتصادی خروج از رکود را به خود اختصاص داده است.

زاکانی گفت: تأمین مسکن برای شهرداری تهران مهم است و امروز شرایطی را پشت سر می‌گذاریم که در سال ۹۹ اجازه نشینی به ۳۸ درصد رسیده بود و در تهران این میزان ۴۳ درصد بوده است.

شهردار تهران بیان کرد: قیمت مسکن و قیمت اجاره نشینی سرسام آور شده است و شرایطی ایجاد شده که حداقل دستمزد برای اجاره و خرید مسکن فراتر از آرزو شده است.

شهردار تهران گفت: بدترین وضعیت ما مربوط به دوره دوم آقای روحانی است؛ اگر بخواهیم ادوار گذشته بعد از جنگ را مرور کنیم در دوره سازندگی با توجه به اینکه تورم سالانه ۲۲ درصد بوده قیمت مسکن ۳.۹ برابر شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار عرضه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: این آمار مربوط به سال ۷۰ تا ۷۴ است و در دوره اصلاحات تورم ۱۹ درصد بوده و طی هشت سال قیمت مسکن ۳.۷ برابر رشد کرده و دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی عرضه شده و ۳۱۶ درصد رشد قیمت را از ابتدا تا انتهای دوره شاهد هستیم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    جناب زاکانی باتوجه به کاهشی شدن جمعیت ساخت مسکن اشتباه است بیشترازنیازبازارومستاجران آپارتمان خالی داریم قبول نداریدمثل137شماره تلفنی اعلام کنیدمردم. اگردراطراف همسایگی شماآپارنمان خالی هست به این شماره اطلاع بدهید آپارتمان های خالی محتکران مصادره ازدم قسط بدهیدبه مستاجران خیلی راحت بنی صدررحمت الله علیه بایک دستورساده خیلی هاروصاحب خونه کرد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر