نگاهی نو به رتبه بندی معلمان

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه ششم به عنوان یک اصل مورد اشاره قرار گرفته است. همچنین این موضوع به عنوان بزرگترین افتخار مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش به ثبت رسیده است و برای اولیار پس از پیگیری‌های مختلف در طول سال‌ها و بر اساس اسناد بالادستی به تصویب رسید و این موضوع مطالبات معلمان را تا حدود زیادی پاسخ داد.

نگاهی نو به رتبه بندی معلمان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: از سال ۱۴۰۰ که رتبه‌بندی تبدیل به یک قانون شد، قرار بود در ۶ ماهه دوم شکل اجرایی به خود بگیرد و ۱۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای ۶ ماهه آن گذاشته شد اما نه آئین‌نامه تدوین شد، نه رتبه‌بندی اجرا شد و نه کار خاصی انجام شد و این کار به سال ۱۴۰۱ منتقل شد.

حاجی بابایی بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱، دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه‌بندی قرار داد اما ما در مجلس تأکید کردیم که این کافی نیست و ۱۳ هزار میلیارد تومان به آن اضافه کردیم و این رقم به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم می‌توانست مشکل فرهنگیان را در آن زمان حل کند اما مشکل اینجاست که ۱۲ هزار میلیارد تومان ۶ ماهه ۱۴۰۰ رها شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع با احتساب ۱۲ هزار میلیارد تومان ۱۴۰۰، ۵۰ همت برای نظام رتبه‌بندی معلمان وجود داشت نه ۳۸ همت و ما باید با ۵۰ همت ۱۸ ماهه را حل می‌کردیم نه با ۳۸ همت و در طول سال ۱۴۰۱ بارها و بارها معلمان را با عملکردها ناراحت و عصبی کردیم. یک بار گفته شد این قانون شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی‌شود در حالی که مهرآفرین‌ها تنها صد هزار نفر می‌شدند و یک بار هم بحث آزمون مطرح شد. چرا معلمی که ۱۶ سال سابقه کار دارد باید آزمون دهد؟

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر