ترمیم حقوق بازنشستگان دولت و کارگران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

ترمیم حقوق بازنشستگان دولت و کارگران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگر به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه‌ی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در برنامه‌ی هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۲ باید سهم سازمان تامین اجتماعی دیده شود. الان فصل خوشه چینی است و اگر وزارت کار و تامین اجتماعی نتوانند سهم سرانه‌ی ما برای سال ۱۴۰۲را ببینند، ما مجبور به اعتراض خواهیم شد.

صادقی گفت: دولت برای خانواده‌ی خود نسخه‌ی روشنی دارد. برای آن‌ها متناسب‌سازی و ترمیم حقوق اجرایی می‌شود اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: یک میلیون تومانی که به حقوق حداقل‌بگیرانِ کشوری و لشکری اضافه شد متاثر از افزایش مزایای جانبی است. یادمان باشد که همواره به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته شده افزایش مزایای مزدیِ شما متأثر از تصمیم دولت است. پس باید امروز هم مزایا مزدی ما متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند افزایش ۳۸درصدی را برای مزایا مزدی ما اعمال کنند.

صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر