کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۲۵

صعود قیمت طلا ادامه دار شد / فروش عجیب اوراق قرضه شهرداری

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

صعود قیمت طلا ادامه دار شد / فروش عجیب اوراق قرضه شهرداری

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲ مه ۲۰۲۴(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • سقوط قیمت نفت در پی افزایش ذخایر نفتی آمریکا

قیمت نفت در روز چهارشنبه بسیار کاهش یافت زیرا میزان ذخیره نفت در آمریکا افزایش زیادی داشت. قیمت نفت خام برنت در ماه جولای به کمتر از ۸۴ دلار در هر بشکه و به پایین‌ترین حد خود از اواسط مارس تاکنون رسید. در همان زمان، وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به 79 دلار در هر بشکه معامله شد. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 7.3 میلیون بشکه افزایش یافت که طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، بزرگترین افزایش از اوایل فوریه تاکنون است. 

  • مژده فدرال رزرو به فعالان بازار اقتصاد 

معامله گران در وال استریت روز چهارشنبه هنگامی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که علیرغم فشارهای تورمی قصد افزایش آتی نرخ بهره ندارد، ابراز خوشحالی کردند. بازار سهام آمریکا پس از جلسه سیاستگذاری جهش بزرگی داشت و همزمان نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا کاهش یافت. بسیاری از افراد معتقدند که علت این جریان، تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بنزین هم گران شد

در ماه آوریل، تورم مصرف کننده در کره جنوبی برای اولین بار در سه ماه گذشته کاهش یافت که کمتر از آن چیزی بود که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند. این امر نشان دهنده احتمال اجرای اقدامات بانک مرکزی برای رونق اقتصادی در نیمه دوم سال است. قیمت مواد غذایی در ماه گذشته 3.9 درصد کاهش یافت زیرا دولت اقداماتی را برای کنترل هزینه ها انجام داد. از سوی دیگر قیمت بنزین ۱.۶ درصد بیشتر شد.

  • صعود قیمت طلا ادامه دارد

قیمت طلا در حال افزایش است زیرا مردم اطمینان دارند که فدرال رزرو پس از اطمینان از اینکه قیمت ها خیلی سریع افزایش نمی یابد، نرخ های بهره را کاهش خواهد داد. بر اساس بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال در روز چهارشنبه در پایان یک نشست دو روزه، فدرال رزرو به عدم پیشرفت بیشتر در مورد تورم اشاره کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) همچنین در بهش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • فروش عجیب اوراق قرضه شهرداری

ایالت ها و شهرهای آمریکا تعداد زیادی اوراق قرضه بلندمدت شهرداری را در چهار ماه اول سال 2024 فروختند.در مجموع 142.8 میلیارد دلار، که بالاترین میزان در نزدیک به ده سال گذشته بوده است.آنها برای پروژه ها و هزینه های مختلف به این پول نیاز داشتند و با وجود اینکه نرخ بهره بالا بود، باز هم توانستند سرمایه گذاران را برای خرید این اوراق جذب کنند.

  • روس ها در انتظار آینده ای مبهم

در سال اول تهاجم کرملین به اوکراین، حدود یک میلیون روس به خارج از کشور گریختند. اکنون هزاران نفر در حال بازگشت به خانه هستند و یک پیروزی تبلیغاتی به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و تقویت اقتصاد جنگی او ارائه می کنند. بسیاری از روس ها به دلیل جنگ جاری و انتخاب مجدد رهبر آن برای شش سال دیگر با تصمیمات سخت دست و پنجه نرم می کنند. آنها برای اقامت در مکان فعلی خود، ارسال پول به خارج از کشور و یافتن خانه جدید برای زندگی با مشکلاتی روبرو هستند. در نتیجه، برخی با وجود چالش هایی که ممکن است با آن مواجه شوند، تصمیم می گیرند به خانه بازگردند.

 

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر